Πειραματικοί θάλαμοι διαστολής
Ο θάλαμος διαστολής που εξέλιξε για την εξαγωγή και η περιστροφική βαλβίδα για την εισαγωγή ήταν το κλειδί για τη βελτίωση και την ουσιαστική ''απογείωση’'' των δίχρονων κινητήρων.
Έτσι το 1961 καταφέρνει να ανεβάσει την ισχύ του αγωνιστικού ΜΖ 125 από τους 8 ίππους στο αστρονομικό για την εποχή μαγικό αριθμό 25 σπάζοντας για πρώτη φορά την απόδοση των 200 ίππων στο λίτρο από έναν κινητήρα.
Οι πόροι στην τότε Ανατολική Γερμανία για έρευνα και εξέλιξη ήταν σχεδόν ανύπαρκτοι και οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της ΜΖ ήταν ένα γραφικό συμπλήρωμα στη γραμμή εκκίνησης Όλα αυτά όμως θα άλλαζαν και οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του Kaaden θα γίνονταν οι γρηγορότερες του κόσμου με πολλούς διάσημους οδηγούς αγώνων της εποχής να κάνουν ουρά για να τις οδηγήσουν.
''Τίποτα δεν είναι καινούριο'' συνήθιζε να λέει όταν μιλούσε για παράδειγμα για τις περιστροφικές βαλβίδες οι οποίες τότε είχαν ήδη ιστορία 50 ετών. Με τις reed η πλήρωση του στροφαλοθαλάμου με μείγμα άγγιζε με δυσκολία το 85-90% ενώ με την περιστροφική η πλήρωση έφτανε χαλαρά στο 108-110%.Αποδίδει αρκετά καλυτέρα από τις reed δεδομένου ότι δεν επιφέρει αντίσταση στην εισαγωγή του μίγματος όπως κάνουν τα πέταλα των reed. Η περιστροφική βαλβίδα ακολουθεί την περιστροφή του στροφάλου παίρνοντας κίνηση από ένα γρανάζι που συνεργάζεται με τον στροφαλοφόρο άξονα και εξασφαλίζει άνοιγμα και κλείσιμο σε συγκεκριμένες μοίρες προσομοιώνοντας τον απόλυτο εγκλωβισμό του μίγματος στο στροφαλοθάλαμο. Η περιστροφική βαλβίδα μοιάζει με ημικύκλιο. Τα στελέχη της αποκαλύπτουν και καλύπτουν τις οπές, συναρτήσει των μοιρών που βρίσκονται.
Και τότε ακριβώς συνέβη το αδιανόητο:
Αυτομόλησε στη SUZUKI ο νούμερο 1 αναβάτης του παίρνοντας μαζί του σχέδια και εξαρτήματα της αγωνιστικής ΜΖ.
Το σκάνδαλο της αυτομόλησης έφερε σε δύσκολη θέση τον ίδιο αλλά και την ΜΖ που οι ήδη ελάχιστοι πόροι της εκμηδενίστηκαν και από την άλλη μεριά εκτόξευσαν τα άλλοτε ασθενικά suzuki στις πρώτες θέσεις των gp.
Ο Kaaden δεν συγχώρησε ποτέ τον Degner…
Ο υποτιμημένος δάσκαλος που τόσα πρόσφερε στον δίχρονο κινητήρα και στη μοτοσυκλέτα γενικότερα είχε και έχει την ατυχία να είναι σχεδόν άγνωστος σε πολλούς από εμάς. Την επόμενη φορά που θα οδηγήσουμε ή θα δούμε μια δίχρονη μοτοσυκλέτα να περνά δίπλα μας, ανεξαρτήτως μάρκας ή μοντέλου, θα ξέρουμε τουλάχιστον ποιος ήταν ο Walter Kaaden.
Πέθανε στις 3 Μαρτίου του 1996.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου