Μέσα στης εργασίες συντήρησης έχουμε μια πολύ σοβαρή δουλειά να κάνουμε
Αυτή είναι η ρύθμιση των βαλβίδων.
Χωρίς την εργασία αυτή η μοτοσυκλέτα μας δεν θα έχει τη δύναμη που χρειάζεται
Και θα καταναλώνει περισσότερο καύσιμο.
Εδώ θα προσπαθήσω με έναν απλό τρόπο μέσα από της φωτογραφίες να σας εξηγήσω βήμα προς βήμα πώς να κάνετε αυτή την εργασία
Προσοχή αν δεν ήσαστε «έτοιμος» να κάνετε αυτή την εργασία μην το επιχειρήσετε περισσότερη βλάβη θα κάνετε παρά καλό
Στα RSRT αν βγάλετε τα πλαστικά η εργασία είναι πανομοιότυπη με τα R- GS
Ρύθμιση Βαλβίδων
Αφαιρέστε το πλαστικό κάλυμμα της γεννήτριας
1 Να θυμάστε με κρύα μηχανή
2 Βάλτε Τη μηχανή στο κεντρικό σταντ
3 βάλτε νεκρά
4 αφαιρέστε τα πλαστικά προστατευτικά καλύμματα των καπακιών (αν έχετε)
5 αφαιρέστε τα πλαστικά καλύμματα που καλύπτουν τα καλώδια των μπουζί
6 αφαιρέστε τα καλώδια των μπουζί με το ειδικό πλαστικό εργαλείο που έχετε στα εργαλεία της μηχανής
7 πριν βγάλετε τα μπουζί καθαρίστε με πεπιεσμένο αέρα την περιοχή που
συχνά κρατάει βρομιά και μπορεί να πέσει μέσα στον κύλινδρο αφαιρώντας
τα μπουζί
Σημείωση Αν δεν έχετε κομπρεσέρ πεπιεσμένου αέρα χρησιμοποιήστε σπρέι αέρα η το μίνι κομπρεσέρ για την επισκευή των ελαστικών
8 επαναλάβετε όταν γυρίσετε τα μπουζί μερικές βόλτες
9 αφαιρέστε τα μπουζί με ένα βαθύ και λεπτό μπουζόκλειδο
ΠΡΟΣΟΧΗ είναι πολύ εύκολο να κολλήσει το μπουζόκλειδο μέσα στην τρύπα. Αν το μπουζόκλειδο δεν φτάνει μέχρι το τέλος της διαδρομής εύκολα . μην το χρησιμοποιήσετε, χρησιμοποιήστε το μπουζόκλειδο από τα εργαλεία της μηχανής
Ήλεκτροσυγκόλλησα ένα παξιμάδι στην άκρη του μουζόκλειδου της BMW για να μπορώ να το χρησιμοποιώ με το ροπόκλειδο όταν τοποθετώ τα μπουζί
10 Τοποθετήστε μια λεκάνη για να συλλέξετε τα λάδια από τα καπάκια της κεφαλής
11 ξεβιδώστε της βίδες από τα καπάκια σταυρωτά χρησιμοποιώντας 6mm tork και καστάνια
Σημείωση Ξεβιδώστε της βίδες από τα καπάκια μέχρι ενός σημείου, να μείνουν πάνω στο καπάκι μην τις βγάλετε εντελώς
Σημείωση 2 Τα καπάκια μπορεί να κολλήσουν λίγο πάνω στης κεφαλές ξεκολλήστε τα χρησιμοποιώντας τη παλάμη σας η μια ματσόλα και ένα πανί
Σημείωση 3 Προσέξτε μην αποσπάσετε το μαύρο στρογγυλό σινεμπλόκ που είναι στη βάση του καπακιού (όχι σε μερικά R1100)
12 Αφαιρέστε με ένα λεπτό και μακρύ κατσαβίδι τη μαύρη τάπα χρονισμού
που είναι πάνω και πίσω από το δεξιό σώμα του ψεκασμού
13 Στρέψτε δεξιόστροφα με ένα 16mm κλειδί την κάτω τροχαλία της γεννήτριας
14 Τοποθετήστε ένα μακρύ κατσαβίδι στη τρύπα από το δεξιό μπουζί για όσο θα γυρνάτε τον κινητήρα
15, Όταν το κατσαβίδι κοντεύει να βγει έξω όλο από την τρύπα από του μπουζί κοιτάξτε με ένα φακό στην τρύπα χρονισμού και προσέξτε να δείτε τα σημάδια S-OT ( σε μερικά 1100 το σημάδι είναι Z-S-OT)
16, κεντράρετε το σημάδι στην τρύπα χρονισμού
Σημείωση Επίσης στο ΟΤ ένα βελάκι από το γρανάζι του Αριστερού εκκεντροφόρου θα «δείχνει» προς τα έξω
17 Κουνήστε τα κοκοράκια από τις βαλβίδες θα πρέπει να έχουν λίγο κενό ενώ από τον άλλο κύλινδρο θα πρέπει να είναι σφικτές
18 Θα ρυθμίσετε τις βαλβίδες σας με τα εξής διάκενα
Διάκενα βαλβίδων Εισαγωγής (.15 mm) εξαγωγής (.30mm)
Οι βαλβίδες εισαγωγής είναι προς την πίσω πλευρά της κεφαλής κοντά στους ψεκασμούς οι βαλβίδες εξαγωγής είναι στην μπροστινή πλευρά της κεφαλής κοντά στην εξάτμιση
19 Ρυθμίστε της βαλβίδες με ένα 10mm κλειδί και ένα 3mm Άλεν ακριβός όπως στης οδηγίες που ακολουθούν
Σημείωση-
Κάθε εισαγωγή και εξαγωγή έχει δύο βαλβίδες που ρυθμίζονται από ένα κοκοράκι . Η σωστή ρύθμιση είναι και με δύο φίλλερ, ένα σε κάθε κοκοράκι συγχρόνως για να μην ξε-ρυθμίζονται (το ένα φίλλερ είναι για τη ρύθμιση της μιας βαλβίδας και το άλλο είναι σαν αποστάτης της δεύτερης βαλβίδας αυτό γίνετε για να ρυθμίζονται τα κοκοράκια χωρίς να παίρνει κλίση η «πιανόλα»)
Πολλοί έχουν ρυθμίσει με ένα φίλλερ και αφήνοντας το άλλο φίλλερ στην άκρη ωστόσο είχαν τα ίδια αποτελέσματα Πολύς κόσμος έχει εξαιρετικά αποτελέσματα χρησιμοποιώντας μόνο το ένα φίλλερ προσπερνώντας το 2ο φίλλερ που είναι αποστάτης
Η σωστή διαδικασία σας αναγκάζει να χρησιμοποιήσετε τα δύο ίδια φίλλερ ταυτόχρονα – ένα για τη ρύθμιση της βαλβίδας που ρυθμίζετε και το άλλο σαν αποστάτη στην άλλη βαλβίδα αυτό γίνετε για να αποφύγετε να μην πλαγιάσει το κάθε κοκοράκι για όση ώρα το ρυθμίζετε
.
20 Τοποθετήστε το φίλλερ ανάμεσα στη κεφαλή της βαλβίδας και το ρυθμιστή από το κοκοράκι θα πρέπει να είναι σφικτό και να μην περνάει χαλαρά .να είστε σίγουροι πως δεν έχετε το φίλλερ λοξό η βαλμένο στραβά όσο το μετράτε.
Σημείωση –
Μια μέθοδος είναι να σφίξετε τον ρυθμιστή τόσο που να μην τραβιέται το φίλλερ και μετά να ξε-σφίξετε ελαφρός
Σημείωση 2
Μπορείτε να κάνετε τη μέθοδο (μπαίνει-δεν-μπαίνει) δηλαδή ένα 0.20mm φίλλερ δεν θα μπαίνει στο διάκενο της εισαγωγής που είναι 0,15mm εάν είναι ρυθμισμένο σωστά, και ένα 0,40mm φίλλερ δεν θα μπαίνει σε ένα διάκενο 0,30mm που είναι της εξαγωγής
Αργά και σταθερά τραβήξτε το φίλλερ.
21 Αν κάποια βαλβίδα θέλει ρύθμιση χαλαρώστε με ένα 10mm κλειδί το κόντρα παξιμάδι που συγκρατεί το ρυθμιστή από το κοκοράκι με ένα Άλεν 3mm βιδώστε ελαφρώς (8Nm)
ΠΡΟΣΟΧΗ είναι πολύ εύκολο για έναν νέο μηχανικό να σφίξει παραπάνω το ρυθμιστή και να χαλάσει της βόλτες του. Χρησιμοποιήστε μικρότερα σε μέγεθος εργαλεία για να μην έχετε πολύ καλή «λαβή». Χρησιμοποιείστε μικρά ροπόκλειδα για να έχετε πλήρη αίσθηση του «κλικ» σε εργασίες που απαιτούν πολύ μικρή δύναμη σύσφιξης .Είναι επίσης πολύ εύκολο να χαλάσουν οι βόλτες με ένα ροπόκλειδο γιατί πολλά ροπόκλειδα δεν είναι σωστά καλιμπραρισμένα. Επίσης, με ροπόκλειδα μορφής κλικ, είναι πολύ εύκολο να μην αισθανθείτε το κλικ σε χαμηλές ροπές στρέψης και τότε το εργαλείο καταντάει να είναι καταστροφικό, και καταλήγετε να κόβετε τις βόλτες από τη πιανόλα
…….
22 Εφόσον τελειώσατε κάντε διπλό έλεγχο ξανά στα διάκενα
23 Γυρίστε τον κινητήρα 360Ο στο ίδιο σημάδι (ΟΤ) γυρνώντας τη τροχαλία με το 16mm κλειδί όπως στο βήμα 13
24 Ελέγξτε την άλλη πλευρά αν τα κοκοράκια έχουν ελαφριά «κίνηση» θα πρέπει και τα δύο να κινούνται ελαφρός
25 Τώρα ρυθμίστε της βαλβίδες της άλλης πλευράς
26 καθαρίστε τα καπάκια των κεφαλών κοιτάξτε για τυχόν βρομιές και λάδια στης άκρες
27 σκουπίστε τα λάδια από της φλάντζες των καπακιών για να αποφύγετε διαρροές λαδιών. Τοποθετήστε τα καπάκια στη σωστή πλευρά οι τρεις κουκίδες που είναι στην πάνω πλευρά του καπακιού δείχνουν το μέρος του καπακιού.
28 Να είστε σίγουροι ότι τα σημάδια ταιριάζουν στις αντίστοιχες στίξεις του καπακιού.
Να είστε σίγουροι ότι τοποθετήσατε σωστά τη στρογγυλή φλάντζα (προσέξτε τα σημάδια της να αντιστοιχούν στα σημάδια του καπακιού ή της κεφαλής).
29 Τοποθετήστε τη μαύρη λαστιχένια τάπα στη τρύπα χρονισμού
ΠΡΟΣΟΧΗ Είναι πολύ εύκολο να «ρίξετε» την τάπα μέσα στη τρύπα του χρονισμού κάνοντας μια βίαιη κίνηση τοποθετήστε τη απαλά με ένα μίτοτσιμπιδο και ένα πολύ λεπτό κατσαβίδι
Αυτή είναι η εργασία της ρύθμισης των βαλβίδων με απλά λόγια,.
Αυτή είναι η ρύθμιση των βαλβίδων.
Χωρίς την εργασία αυτή η μοτοσυκλέτα μας δεν θα έχει τη δύναμη που χρειάζεται
Και θα καταναλώνει περισσότερο καύσιμο.
Εδώ θα προσπαθήσω με έναν απλό τρόπο μέσα από της φωτογραφίες να σας εξηγήσω βήμα προς βήμα πώς να κάνετε αυτή την εργασία
Προσοχή αν δεν ήσαστε «έτοιμος» να κάνετε αυτή την εργασία μην το επιχειρήσετε περισσότερη βλάβη θα κάνετε παρά καλό
Στα RSRT αν βγάλετε τα πλαστικά η εργασία είναι πανομοιότυπη με τα R- GS
Ρύθμιση Βαλβίδων
Αφαιρέστε το πλαστικό κάλυμμα της γεννήτριας
2 Βάλτε Τη μηχανή στο κεντρικό σταντ
Σημείωση Αν δεν έχετε κομπρεσέρ πεπιεσμένου αέρα χρησιμοποιήστε σπρέι αέρα η το μίνι κομπρεσέρ για την επισκευή των ελαστικών
8 επαναλάβετε όταν γυρίσετε τα μπουζί μερικές βόλτες
9 αφαιρέστε τα μπουζί με ένα βαθύ και λεπτό μπουζόκλειδο
ΠΡΟΣΟΧΗ είναι πολύ εύκολο να κολλήσει το μπουζόκλειδο μέσα στην τρύπα. Αν το μπουζόκλειδο δεν φτάνει μέχρι το τέλος της διαδρομής εύκολα . μην το χρησιμοποιήσετε, χρησιμοποιήστε το μπουζόκλειδο από τα εργαλεία της μηχανής
Ήλεκτροσυγκόλλησα ένα παξιμάδι στην άκρη του μουζόκλειδου της BMW για να μπορώ να το χρησιμοποιώ με το ροπόκλειδο όταν τοποθετώ τα μπουζί
10 Τοποθετήστε μια λεκάνη για να συλλέξετε τα λάδια από τα καπάκια της κεφαλής
11 ξεβιδώστε της βίδες από τα καπάκια σταυρωτά χρησιμοποιώντας 6mm tork και καστάνια
Σημείωση Ξεβιδώστε της βίδες από τα καπάκια μέχρι ενός σημείου, να μείνουν πάνω στο καπάκι μην τις βγάλετε εντελώς
Σημείωση 2 Τα καπάκια μπορεί να κολλήσουν λίγο πάνω στης κεφαλές ξεκολλήστε τα χρησιμοποιώντας τη παλάμη σας η μια ματσόλα και ένα πανί
Σημείωση 3 Προσέξτε μην αποσπάσετε το μαύρο στρογγυλό σινεμπλόκ που είναι στη βάση του καπακιού (όχι σε μερικά R1100)
14 Τοποθετήστε ένα μακρύ κατσαβίδι στη τρύπα από το δεξιό μπουζί για όσο θα γυρνάτε τον κινητήρα
15, Όταν το κατσαβίδι κοντεύει να βγει έξω όλο από την τρύπα από του μπουζί κοιτάξτε με ένα φακό στην τρύπα χρονισμού και προσέξτε να δείτε τα σημάδια S-OT ( σε μερικά 1100 το σημάδι είναι Z-S-OT)
16, κεντράρετε το σημάδι στην τρύπα χρονισμού
Σημείωση Επίσης στο ΟΤ ένα βελάκι από το γρανάζι του Αριστερού εκκεντροφόρου θα «δείχνει» προς τα έξω
17 Κουνήστε τα κοκοράκια από τις βαλβίδες θα πρέπει να έχουν λίγο κενό ενώ από τον άλλο κύλινδρο θα πρέπει να είναι σφικτές
18 Θα ρυθμίσετε τις βαλβίδες σας με τα εξής διάκενα
Διάκενα βαλβίδων Εισαγωγής (.15 mm) εξαγωγής (.30mm)
Οι βαλβίδες εισαγωγής είναι προς την πίσω πλευρά της κεφαλής κοντά στους ψεκασμούς οι βαλβίδες εξαγωγής είναι στην μπροστινή πλευρά της κεφαλής κοντά στην εξάτμιση
19 Ρυθμίστε της βαλβίδες με ένα 10mm κλειδί και ένα 3mm Άλεν ακριβός όπως στης οδηγίες που ακολουθούν
Σημείωση-
Κάθε εισαγωγή και εξαγωγή έχει δύο βαλβίδες που ρυθμίζονται από ένα κοκοράκι . Η σωστή ρύθμιση είναι και με δύο φίλλερ, ένα σε κάθε κοκοράκι συγχρόνως για να μην ξε-ρυθμίζονται (το ένα φίλλερ είναι για τη ρύθμιση της μιας βαλβίδας και το άλλο είναι σαν αποστάτης της δεύτερης βαλβίδας αυτό γίνετε για να ρυθμίζονται τα κοκοράκια χωρίς να παίρνει κλίση η «πιανόλα»)
Πολλοί έχουν ρυθμίσει με ένα φίλλερ και αφήνοντας το άλλο φίλλερ στην άκρη ωστόσο είχαν τα ίδια αποτελέσματα Πολύς κόσμος έχει εξαιρετικά αποτελέσματα χρησιμοποιώντας μόνο το ένα φίλλερ προσπερνώντας το 2ο φίλλερ που είναι αποστάτης
Η σωστή διαδικασία σας αναγκάζει να χρησιμοποιήσετε τα δύο ίδια φίλλερ ταυτόχρονα – ένα για τη ρύθμιση της βαλβίδας που ρυθμίζετε και το άλλο σαν αποστάτη στην άλλη βαλβίδα αυτό γίνετε για να αποφύγετε να μην πλαγιάσει το κάθε κοκοράκι για όση ώρα το ρυθμίζετε
.
20 Τοποθετήστε το φίλλερ ανάμεσα στη κεφαλή της βαλβίδας και το ρυθμιστή από το κοκοράκι θα πρέπει να είναι σφικτό και να μην περνάει χαλαρά .να είστε σίγουροι πως δεν έχετε το φίλλερ λοξό η βαλμένο στραβά όσο το μετράτε.
Σημείωση –
Μια μέθοδος είναι να σφίξετε τον ρυθμιστή τόσο που να μην τραβιέται το φίλλερ και μετά να ξε-σφίξετε ελαφρός
Σημείωση 2
Μπορείτε να κάνετε τη μέθοδο (μπαίνει-δεν-μπαίνει) δηλαδή ένα 0.20mm φίλλερ δεν θα μπαίνει στο διάκενο της εισαγωγής που είναι 0,15mm εάν είναι ρυθμισμένο σωστά, και ένα 0,40mm φίλλερ δεν θα μπαίνει σε ένα διάκενο 0,30mm που είναι της εξαγωγής
Αργά και σταθερά τραβήξτε το φίλλερ.
21 Αν κάποια βαλβίδα θέλει ρύθμιση χαλαρώστε με ένα 10mm κλειδί το κόντρα παξιμάδι που συγκρατεί το ρυθμιστή από το κοκοράκι με ένα Άλεν 3mm βιδώστε ελαφρώς (8Nm)
ΠΡΟΣΟΧΗ είναι πολύ εύκολο για έναν νέο μηχανικό να σφίξει παραπάνω το ρυθμιστή και να χαλάσει της βόλτες του. Χρησιμοποιήστε μικρότερα σε μέγεθος εργαλεία για να μην έχετε πολύ καλή «λαβή». Χρησιμοποιείστε μικρά ροπόκλειδα για να έχετε πλήρη αίσθηση του «κλικ» σε εργασίες που απαιτούν πολύ μικρή δύναμη σύσφιξης .Είναι επίσης πολύ εύκολο να χαλάσουν οι βόλτες με ένα ροπόκλειδο γιατί πολλά ροπόκλειδα δεν είναι σωστά καλιμπραρισμένα. Επίσης, με ροπόκλειδα μορφής κλικ, είναι πολύ εύκολο να μην αισθανθείτε το κλικ σε χαμηλές ροπές στρέψης και τότε το εργαλείο καταντάει να είναι καταστροφικό, και καταλήγετε να κόβετε τις βόλτες από τη πιανόλα
…….
22 Εφόσον τελειώσατε κάντε διπλό έλεγχο ξανά στα διάκενα
23 Γυρίστε τον κινητήρα 360Ο στο ίδιο σημάδι (ΟΤ) γυρνώντας τη τροχαλία με το 16mm κλειδί όπως στο βήμα 13
24 Ελέγξτε την άλλη πλευρά αν τα κοκοράκια έχουν ελαφριά «κίνηση» θα πρέπει και τα δύο να κινούνται ελαφρός
25 Τώρα ρυθμίστε της βαλβίδες της άλλης πλευράς
26 καθαρίστε τα καπάκια των κεφαλών κοιτάξτε για τυχόν βρομιές και λάδια στης άκρες
27 σκουπίστε τα λάδια από της φλάντζες των καπακιών για να αποφύγετε διαρροές λαδιών. Τοποθετήστε τα καπάκια στη σωστή πλευρά οι τρεις κουκίδες που είναι στην πάνω πλευρά του καπακιού δείχνουν το μέρος του καπακιού.
28 Να είστε σίγουροι ότι τα σημάδια ταιριάζουν στις αντίστοιχες στίξεις του καπακιού.
Να είστε σίγουροι ότι τοποθετήσατε σωστά τη στρογγυλή φλάντζα (προσέξτε τα σημάδια της να αντιστοιχούν στα σημάδια του καπακιού ή της κεφαλής).
29 Τοποθετήστε τη μαύρη λαστιχένια τάπα στη τρύπα χρονισμού
ΠΡΟΣΟΧΗ Είναι πολύ εύκολο να «ρίξετε» την τάπα μέσα στη τρύπα του χρονισμού κάνοντας μια βίαιη κίνηση τοποθετήστε τη απαλά με ένα μίτοτσιμπιδο και ένα πολύ λεπτό κατσαβίδι
Αυτή είναι η εργασία της ρύθμισης των βαλβίδων με απλά λόγια,.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου