Ας ξεκινήσουμε όμως από αυτά που ήταν γιατί χωρίς αυτά δεν θα υπήρχαν μάλλον ούτε αυτά του τίτλου.Για την ακρίβεια Samurai ήταν μόλις ένα το 250ρι Α1(άντε δύο μετρώντας και το “χωμάτινο” SS) και γεννήθηκαν κάπου εκεί στα μέσα της δεκαετίας του 60.
Πώς τώρα εμείς εδώ και καταφέραμε να χρησιμοποιήσουμε αυτό το όνομα για όλα τα δίχρονα street 3κύλινδρα Kawa ως τα τέλη της δεκαετίας του 70 ,υπάρχει μια πολύ απλή εξήγηση αλλά αυτή αργότερα όταν χρονικά έρθει η σειρά της.
Πάμε πίσω τώρα στα mid 60s και ας επικεντρωθούμε στην Kawasaki που από τότε έχτιζε σιγά σιγά τον μύθο της που την ήθελε να είναι η πιο “γρήγορη” από τους τέσσερεις Γιαπωνέζους μεγάλους. Ήταν η εποχή που οι Ιάπωνες (μην ξεχνάμε από τους ηττημένους του 2ου μεγάλου πολέμου) ρουφούσαν γνώση από παντού (ναι αντέγραφαν) αλλά επίσης σχεδίαζαν και κατασκεύαζαν μοτοσυκλέτες (και όχι μόνο) με στόχο την κορυφή. Είχαν άλλωστε αρχίσει να πρωταγωνιστούν και στα GP από το 66 παρ' όλο το προσωρινό διάλλειμα που θα έκαναν από τους τίτλους μετά την αλλαγή των κανονισμών του 68.
Αντίθετα άλλοι πιο κοντινοί μας θα έκλειναν σιγά σιγά τα εργοστάσιά τους και θα διάλεγαν άλλο ρόλο να καταλήξουν απλά καταναλωτές αλλά και δυστυχώς πικρόχολοι σχολιαστές των υπολοίπων.(ποιοί είναι αυτοί ? Χα ,αυτοί που μας “φυλάνε “ τα Μάρμαρα).
Συγγνώμη ας επανέρθουμε όμως στην Kawasaki. Το μάλλον αποτυχημένο 4χρονο δικύλινδρο 650 w1 που ήταν σχεδίασης της Meguro η οποία αντέγραφε τα παλιά BSA ήρθαν να πλαισιώσουν τα 2χρονα 2κύλινδρα που “βάφτισαν” αυτό το αρθράκι. Στα 250 και 350 cc , κυβισμοί παραδοσιακοί για την εποχή προερχόμενοι από τα GP ειδικά τα 350 που παραπέμπουν σε παλιές εποχές και έληξαν στα GP το 82 , ενώ στα μοντέλα δρόμου με την παρουσίαση του τελευταίου RD.
Λοιπόν 250ρι A1 Samurai street και SS το scramblerάκι και στα 350 cc A7 Avenger και SS αντίστοιχα. Διαβάστε τεχνικές προδιαγραφές και θυμηθείτε είμαστε λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του 60.
Αερόψυκτα 2κύλινδρα δίχρονα με εισαγωγή με περιστροφικές βαλβίδες αυτόματη μίξη και καρμπυρατέρ στο πλάι τοποθετημένα εσωτερικά (βλέπε τελευταία φωτό) κατ' αρχήν πλατίνες έπειτα CDI. Ίπποι στο λίτρο 125 μόλις...
250ρι Διάμετρος Χ Διαδρομή 53Χ56 31 HP 100 mph
350ρι Διάμετρος Χ Διαδρομή 62Χ56 42 HP 110 mph
Όχι πως ήταν οι μοναδικοί Γιαπωνέζοι που είχαν φτάσει με τα δίχρονα τόσο ψηλά...
Εδώ οφείλω να κάνω μιά παρένθετη μνεία στον Ανατολικογερμανό δάσκαλο Kaaden (και όχι μόνο σ' αυτόν ) που έδωσε τα φώτα σ' όλον τον πλανήτη όσον αφορά τον δίχρονο κινητήρα και τις βελτιώσεις αυτού. Τα αγωνιστικά 125ρια των Ανατολικογερμανών είχαν φτάσει από την δεκαετία του 50 στους 200 HP/Lt μην κοιτάτε τώρα με τι έχει ταυτιστεί το όνομα MZ στην Ελλάδα , αλλά αυτά τα πολύ ωραία κάποια άλλη στιγμή...
Επανερχόμαστε λοιπόν , στα τέλη της δεκαετίας του 60 το σχέδιο ήταν να ανέβει ο κυβισμός των Kawa στα 500 cc ( το Honda 750 παραμόνευε εν τω μεταξύ).
Όλα αυτά όμως αλλά και η τελική επιλογή που έκαναν με τα 3κύλινδρα στο επόμενο
Πώς τώρα εμείς εδώ και καταφέραμε να χρησιμοποιήσουμε αυτό το όνομα για όλα τα δίχρονα street 3κύλινδρα Kawa ως τα τέλη της δεκαετίας του 70 ,υπάρχει μια πολύ απλή εξήγηση αλλά αυτή αργότερα όταν χρονικά έρθει η σειρά της.
Πάμε πίσω τώρα στα mid 60s και ας επικεντρωθούμε στην Kawasaki που από τότε έχτιζε σιγά σιγά τον μύθο της που την ήθελε να είναι η πιο “γρήγορη” από τους τέσσερεις Γιαπωνέζους μεγάλους. Ήταν η εποχή που οι Ιάπωνες (μην ξεχνάμε από τους ηττημένους του 2ου μεγάλου πολέμου) ρουφούσαν γνώση από παντού (ναι αντέγραφαν) αλλά επίσης σχεδίαζαν και κατασκεύαζαν μοτοσυκλέτες (και όχι μόνο) με στόχο την κορυφή. Είχαν άλλωστε αρχίσει να πρωταγωνιστούν και στα GP από το 66 παρ' όλο το προσωρινό διάλλειμα που θα έκαναν από τους τίτλους μετά την αλλαγή των κανονισμών του 68.
Αντίθετα άλλοι πιο κοντινοί μας θα έκλειναν σιγά σιγά τα εργοστάσιά τους και θα διάλεγαν άλλο ρόλο να καταλήξουν απλά καταναλωτές αλλά και δυστυχώς πικρόχολοι σχολιαστές των υπολοίπων.(ποιοί είναι αυτοί ? Χα ,αυτοί που μας “φυλάνε “ τα Μάρμαρα).
Συγγνώμη ας επανέρθουμε όμως στην Kawasaki. Το μάλλον αποτυχημένο 4χρονο δικύλινδρο 650 w1 που ήταν σχεδίασης της Meguro η οποία αντέγραφε τα παλιά BSA ήρθαν να πλαισιώσουν τα 2χρονα 2κύλινδρα που “βάφτισαν” αυτό το αρθράκι. Στα 250 και 350 cc , κυβισμοί παραδοσιακοί για την εποχή προερχόμενοι από τα GP ειδικά τα 350 που παραπέμπουν σε παλιές εποχές και έληξαν στα GP το 82 , ενώ στα μοντέλα δρόμου με την παρουσίαση του τελευταίου RD.
Λοιπόν 250ρι A1 Samurai street και SS το scramblerάκι και στα 350 cc A7 Avenger και SS αντίστοιχα. Διαβάστε τεχνικές προδιαγραφές και θυμηθείτε είμαστε λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του 60.
Αερόψυκτα 2κύλινδρα δίχρονα με εισαγωγή με περιστροφικές βαλβίδες αυτόματη μίξη και καρμπυρατέρ στο πλάι τοποθετημένα εσωτερικά (βλέπε τελευταία φωτό) κατ' αρχήν πλατίνες έπειτα CDI. Ίπποι στο λίτρο 125 μόλις...
250ρι Διάμετρος Χ Διαδρομή 53Χ56 31 HP 100 mph
350ρι Διάμετρος Χ Διαδρομή 62Χ56 42 HP 110 mph
Όχι πως ήταν οι μοναδικοί Γιαπωνέζοι που είχαν φτάσει με τα δίχρονα τόσο ψηλά...
Εδώ οφείλω να κάνω μιά παρένθετη μνεία στον Ανατολικογερμανό δάσκαλο Kaaden (και όχι μόνο σ' αυτόν ) που έδωσε τα φώτα σ' όλον τον πλανήτη όσον αφορά τον δίχρονο κινητήρα και τις βελτιώσεις αυτού. Τα αγωνιστικά 125ρια των Ανατολικογερμανών είχαν φτάσει από την δεκαετία του 50 στους 200 HP/Lt μην κοιτάτε τώρα με τι έχει ταυτιστεί το όνομα MZ στην Ελλάδα , αλλά αυτά τα πολύ ωραία κάποια άλλη στιγμή...
Επανερχόμαστε λοιπόν , στα τέλη της δεκαετίας του 60 το σχέδιο ήταν να ανέβει ο κυβισμός των Kawa στα 500 cc ( το Honda 750 παραμόνευε εν τω μεταξύ).
Όλα αυτά όμως αλλά και η τελική επιλογή που έκαναν με τα 3κύλινδρα στο επόμενο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου