Μέρος δεύτερο Τα Τρικύλινδρα
Kawasaki mach III H1 & mach IV H2 , KH αργότερα σε 250-400-500 επίσης S1 250 & S2 350 και τέλος σειρές A B C D E F ανάλογα με την χρονιά ΕΛΕΟΣ. Σιγά μην καθόταν ο Έλληνας σε ερώτηση “τι μηχανάκι έχεις αδελφέ” να κάτσει να σου πει το mach ΙΙΙ H1 σειρά C της Kawasaki...
Για να μπορούσες να καβαλάς επάξια το συγκεκριμένο άτι θα έπρεπε η τεστοστερόνη σου να ήταν σχετικά υψηλή που σημαίνει υψηλότερη η τεστοστερόνη “βαρύτερη” η απάντηση ...Και αφού υπήρχε και έτοιμη από το προηγούμενο μοντέλο αυστηρά μονολεκτική “το Samurai” τέλος !
Τώρα θα μου πεις γιατί δεν τα είπαν Avengers ? (γιατί Avengers ήταν ο John Steed & η Emma Peel...χα χα).Άλλη λέξη ρε παιδί μου το Samurai για την μόνη που θα την θυσίαζα είναι το Καμικάζι...Πέρα απ’ την πλάκα νομίζω ότι το Samurai ήταν πολύ πιο εύκολο και εύηχο παρά η
« άγευστη» παράθεση ενός συνδυασμού γραμμάτων και αριθμών. Κάπως έτσι νομίζω ότι κουβαλήθηκε στο μυαλό του Έλληνα η ονομασία Samurai μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 70 με το αναιμικό πια KH 250.(Οποιεσδήποτε άλλες απόψεις ν'ακουστούν παρακαλώ).
Αλλά ας το πιάσουμε από εκεί που το αφήσαμε.
Δεκαετία 60 προς το τέλος και η Kawasaki όπως κάθε εταιρεία που σέβεται τον εαυτό της έπρεπε να κάνει το κάτι παραπάνω.Το υποτιθέμενο δίλημμά της ήταν η αρχιτεκτονική του κινητήρα που θα υιοθετούσε για το μηχανάκι που θα την “κουβαλούσε” από τα 60s στα 70s.Είχε βέβαια την εύκολη διότι σχεδόν έτοιμη λύση με τον υπερκυβισμό στα 500 cc του κινητήρα του Avenger αλλά προφανώς και δεν της ήταν αρκετό καθότι δεν αποτελούσε ικανοποιητικό βήμα προς τα εμπρός.
Παραθέτω λοιπόν τα δεδομένα της εποχής.
Η Yamaha είχε το δικύλινδρο δίχρονο YR1 στα 350 cc. Η Honda πάλι είχε τραβήξει τον 4χρονο της δρόμο με το 450 Black bomber και οσονούπω το CB 750 την ομολογουμένως πρώτη προσιτή Super-bike (όχι της Ιστορίας διαφωνώ οι πρώτες της Ιστορίας φτιαχτήκαν στο“Νησί”).
Επανέρχομαι η Suzuki είχε παρουσιάσει το δικύλινδρο δίχρονο Titan στα 500 cc οπότε για την Kawasaki δεν ετίθετο κανένα δίλημμα πια.Δεν υπήρχε περίπτωση την εποχή που ο άνθρωπος όχι έκανε απλώς βήματα αλλά κυριολεκτικά “εκτοξευόταν” εμπρός , μην ξεχνάμε κατακτούσε την Σελήνη το 69, να δεχτεί και να έρθει δεύτερη μετά την Suzuki υπερκυβίζοντας απλώς το Avenger ,απεναντίας άδραξε την ευκαιρία να κατασκευάσει τον πρώτο 3κύλινδρο κινητήρα ευρείας παραγωγής για μοτοσυκλέτα.
Σωστό ή λάθος η Ιστορία το έχει κρίνει !
Τρικύλινδρα λοιπόν με εν σειρά και φυσικά εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα με στρόφαλο 120 μοιρών και 2Χ3 έξη ρουλεμάν σύνολο.Συμβατική σχεδίαση ,αερόψυξη με απ' ευθείας εισαγωγή και απούσες τις παντός είδους βαλβίδες ρηντ ή περιστροφικές.Πλατίνες για Ευρώπη και cdi για Αμερική με προβλήματα στην πρώτη γενιά τους και βελτιωμένη εικόνα στην δεύτερη που την φόρεσε και το 750 .Απόδοση ? Με 3Χ 28ρια Mikuni 60 άλογα στις 7500 στροφές.
Ο μεσαίος κύλινδρος όμως μοιραία είχε προβλήματα υπερθέρμανσης με μοναδικούς του συμμάχους τις πολλές ψύκτρες στο καπάκι και το παραδοσιακά πλούσιο μίγμα.
Στην σημερινή μποτιλιαρισμένη Αθήνα αλλά και στην κάθε πηγμένη από κυκλοφορία πόλη το 500 δεν θα είχε καμμιά πιθανότητα να ανταπεξέλθει.Σκεφτείτε με ωφέλιμη περιοχή λειτουργίας ούτε 2500 στροφές ,να μην μπορεί να δουλέψει χαμηλά και να λαδώνει μπουζί και να βασίζεται για την ψύξη του μόνο στην ροή του αέρα ,συμπέρασμα κλάφτα.Τουλάχιστον στις δόξες του στις αρχές της δεκαετίας του 70 η Αθήνα είχε το 1/10 της κίνησης που έχει τώρα.
Για το πλαίσιο τα φρένα και τα λάστιχα τι να πεις ? Τα έχουν πει άλλοι ,όπως και οι πολιτικοί μας πολύ πολύ κατώτερα των περιστάσεων.
Το αμορτισέρ τιμονιού ήταν μέσα στα έξτρα που μπορούσες να βάλεις αλλά το σετάκι μπουζί για αλλαγή μέσα στα σταντάρτ ! που έδινε η Kawasaki. Τι εποχές κι αυτές...
Καλά θα μου πεις μόνο προβλήματα ? Ναι αλλά όταν η βελόνα περνούσε τις 6000 στροφές ξεφτίλιζε οτιδήποτε εκινείτο πλάι ή απλά έκανε το λάθος να προσπαθήσει.
Όταν μάλιστα έφτασε και το 750 εκεί και η ίδια η Kawasaki ευτυχώς είχε την ωριμότητα να περιοριστεί κάπως και από τους 120hp/lt του 500 να αρκεστεί στους 98 περίπου. (Συνεχίζεται)
Μερικές φωτό
Kawa 500
Racer
Kawasaki mach III H1 & mach IV H2 , KH αργότερα σε 250-400-500 επίσης S1 250 & S2 350 και τέλος σειρές A B C D E F ανάλογα με την χρονιά ΕΛΕΟΣ. Σιγά μην καθόταν ο Έλληνας σε ερώτηση “τι μηχανάκι έχεις αδελφέ” να κάτσει να σου πει το mach ΙΙΙ H1 σειρά C της Kawasaki...
Για να μπορούσες να καβαλάς επάξια το συγκεκριμένο άτι θα έπρεπε η τεστοστερόνη σου να ήταν σχετικά υψηλή που σημαίνει υψηλότερη η τεστοστερόνη “βαρύτερη” η απάντηση ...Και αφού υπήρχε και έτοιμη από το προηγούμενο μοντέλο αυστηρά μονολεκτική “το Samurai” τέλος !
Τώρα θα μου πεις γιατί δεν τα είπαν Avengers ? (γιατί Avengers ήταν ο John Steed & η Emma Peel...χα χα).Άλλη λέξη ρε παιδί μου το Samurai για την μόνη που θα την θυσίαζα είναι το Καμικάζι...Πέρα απ’ την πλάκα νομίζω ότι το Samurai ήταν πολύ πιο εύκολο και εύηχο παρά η
« άγευστη» παράθεση ενός συνδυασμού γραμμάτων και αριθμών. Κάπως έτσι νομίζω ότι κουβαλήθηκε στο μυαλό του Έλληνα η ονομασία Samurai μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 70 με το αναιμικό πια KH 250.(Οποιεσδήποτε άλλες απόψεις ν'ακουστούν παρακαλώ).
Αλλά ας το πιάσουμε από εκεί που το αφήσαμε.
Δεκαετία 60 προς το τέλος και η Kawasaki όπως κάθε εταιρεία που σέβεται τον εαυτό της έπρεπε να κάνει το κάτι παραπάνω.Το υποτιθέμενο δίλημμά της ήταν η αρχιτεκτονική του κινητήρα που θα υιοθετούσε για το μηχανάκι που θα την “κουβαλούσε” από τα 60s στα 70s.Είχε βέβαια την εύκολη διότι σχεδόν έτοιμη λύση με τον υπερκυβισμό στα 500 cc του κινητήρα του Avenger αλλά προφανώς και δεν της ήταν αρκετό καθότι δεν αποτελούσε ικανοποιητικό βήμα προς τα εμπρός.
Παραθέτω λοιπόν τα δεδομένα της εποχής.
Η Yamaha είχε το δικύλινδρο δίχρονο YR1 στα 350 cc. Η Honda πάλι είχε τραβήξει τον 4χρονο της δρόμο με το 450 Black bomber και οσονούπω το CB 750 την ομολογουμένως πρώτη προσιτή Super-bike (όχι της Ιστορίας διαφωνώ οι πρώτες της Ιστορίας φτιαχτήκαν στο“Νησί”).
Επανέρχομαι η Suzuki είχε παρουσιάσει το δικύλινδρο δίχρονο Titan στα 500 cc οπότε για την Kawasaki δεν ετίθετο κανένα δίλημμα πια.Δεν υπήρχε περίπτωση την εποχή που ο άνθρωπος όχι έκανε απλώς βήματα αλλά κυριολεκτικά “εκτοξευόταν” εμπρός , μην ξεχνάμε κατακτούσε την Σελήνη το 69, να δεχτεί και να έρθει δεύτερη μετά την Suzuki υπερκυβίζοντας απλώς το Avenger ,απεναντίας άδραξε την ευκαιρία να κατασκευάσει τον πρώτο 3κύλινδρο κινητήρα ευρείας παραγωγής για μοτοσυκλέτα.
Σωστό ή λάθος η Ιστορία το έχει κρίνει !
Τρικύλινδρα λοιπόν με εν σειρά και φυσικά εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα με στρόφαλο 120 μοιρών και 2Χ3 έξη ρουλεμάν σύνολο.Συμβατική σχεδίαση ,αερόψυξη με απ' ευθείας εισαγωγή και απούσες τις παντός είδους βαλβίδες ρηντ ή περιστροφικές.Πλατίνες για Ευρώπη και cdi για Αμερική με προβλήματα στην πρώτη γενιά τους και βελτιωμένη εικόνα στην δεύτερη που την φόρεσε και το 750 .Απόδοση ? Με 3Χ 28ρια Mikuni 60 άλογα στις 7500 στροφές.
Ο μεσαίος κύλινδρος όμως μοιραία είχε προβλήματα υπερθέρμανσης με μοναδικούς του συμμάχους τις πολλές ψύκτρες στο καπάκι και το παραδοσιακά πλούσιο μίγμα.
Στην σημερινή μποτιλιαρισμένη Αθήνα αλλά και στην κάθε πηγμένη από κυκλοφορία πόλη το 500 δεν θα είχε καμμιά πιθανότητα να ανταπεξέλθει.Σκεφτείτε με ωφέλιμη περιοχή λειτουργίας ούτε 2500 στροφές ,να μην μπορεί να δουλέψει χαμηλά και να λαδώνει μπουζί και να βασίζεται για την ψύξη του μόνο στην ροή του αέρα ,συμπέρασμα κλάφτα.Τουλάχιστον στις δόξες του στις αρχές της δεκαετίας του 70 η Αθήνα είχε το 1/10 της κίνησης που έχει τώρα.
Για το πλαίσιο τα φρένα και τα λάστιχα τι να πεις ? Τα έχουν πει άλλοι ,όπως και οι πολιτικοί μας πολύ πολύ κατώτερα των περιστάσεων.
Το αμορτισέρ τιμονιού ήταν μέσα στα έξτρα που μπορούσες να βάλεις αλλά το σετάκι μπουζί για αλλαγή μέσα στα σταντάρτ ! που έδινε η Kawasaki. Τι εποχές κι αυτές...
Καλά θα μου πεις μόνο προβλήματα ? Ναι αλλά όταν η βελόνα περνούσε τις 6000 στροφές ξεφτίλιζε οτιδήποτε εκινείτο πλάι ή απλά έκανε το λάθος να προσπαθήσει.
Όταν μάλιστα έφτασε και το 750 εκεί και η ίδια η Kawasaki ευτυχώς είχε την ωριμότητα να περιοριστεί κάπως και από τους 120hp/lt του 500 να αρκεστεί στους 98 περίπου. (Συνεχίζεται)
Μερικές φωτό
Kawa 500
Racer
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου