Συνολικές προβολές σελίδας


Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015

Honda CBR 1000RR Fireblade (2012)

H ιστορία με το «total control» της Honda ξεκινά από τις αρχές της δεκαετίας του 1990 (όταν στην EICMA 1991 παρουσιάστηκε το Honda CBR 900RR) και συνεχίζεται μέχρι σήμερα, με το νέα γενιάς αρκετά βελτιωμένο, όχι όμως εντελώς καινούριο, Honda CBR 1000RR Fireblade του 2012, που συνεχίζει το όραμα του total control και στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα. H Honda μέσα από το motto «total control» δηλώνει την συνεχή προσπάθεια της εξέλιξης της δυναμικής της μοτοσικλέτας, με στόχο την καλύτερη συμπεριφορά στο δρόμο και την πίστα. Αποτέλεσμα αυτής της εξελικτικής πορείας είναι και το νέο Fireblade, το πιο ολοκληρωμένο, μέχρι, προφανώς, να εμφανιστεί το επόμενο...
Το νέο Honda CBR 1000RR 2012 παρουσιάστηκε επίσημα σε δύο πολύ σημαντικά αγωνιστικά events, στον 24ωρο αγώνα του Le Mans (όπου για το 2011 η Honda συμμετείχε με την TT Legents Team με αναβάτες τους JohnMcGuinessCameron Donald και Keith Amor) και στον αγώνα του World SBK της Imola, όπου ο Jonathan Reaοδηγώντας την προηγούμενης γενιάς Honda CBR 1000RR κέρδισε το ένα σκέλος και θα κέρδιζε και το δεύτερο εάν δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα με το υπό εξέλιξη ηλεκτρονικό γκάζι της μοτοσικλέτας…
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το ότι ενώ όλα τα στοιχεία που άλλαξαν στο νέο Fireblade του 2012, αφορούν τη βελτίωση των επιδόσεών του, οι άνθρωποι της Honda εξακολουθούν και επιμένουν ότι η νέα τους μοτοσικλέτα στοχεύει στην κορυφή του performance τόσο στην πίστα όσο και στο δρόμο.
honda_cbr1000rr_65

Οι αλλαγές 

-Νέο μούτρο, πιο αιχμηρό, νέο φέρινγκ με διαφορετικά επίπεδα και νέα ουρά
-Νέα πίσω ανάρτηση Balance Free Rear Cushion
-Νέο αμορτισέρ Showa διπλού σωλήνα 
-Νέο πιρούνι Showa Big Piston Fork με καλάμια διαμέτρου 43mm
-Νέο σύστημα ψεκασμού
-Νέοι τροχοί με 12 μπράτσα 
-Νέος πίνακας οργάνων που για πρώτη φορά σε μοτοσικλέτα Honda ενσωματώνει χρονόμετρο και δείκτη σχέσης κιβωτίου

Σχεδίαση

Βασικό στοιχείο του νέου design είναι οι πιο αιχμηρές γραμμές. Το χαρακτηριστικό στρογγυλεμένο μούτρο του HondaCBR 1000RR 2008-2011 απέκτησε πλέον ακμές, ενώ τα πλαϊνά του φέρινγκ διατηρούν την κάθετη γραμμή που είναι ένα ιδιαίτερο στυλιστικό χαρακτηριστικό της μοτοσικλέτας.
Νέο στοιχείο, και ιδιαίτερα ενδιαφέρον, το ότι το φέρινγκ του νέου Honda CBR 1000RR Fireblade 2012 είναι κατασκευασμένο σε διαφορετικά επίπεδα επιφανειών (όπως εκείνο του Honda VFR 1200F) ώστε αυτά να οδηγούν τον αέρα γύρω από τον αναβάτη, δημιουργώντας έτσι μια «κάψουλα» αεροδυναμικής προστασίας γύρω του, βελτιώνοντας το επίπεδο της άνεσης. Αυτές οι επιφάνειες επιπλέον διαμορφώνουν μια πιο επιθετική εικόνα (αυτή είναι εκτίμηση των ανθρώπων της Honda), ενώ παράλληλα οδηγούν τον φρέσκο αέρα γύρω από τον κινητήρα βελτιώνοντας την ψύξη του.
Στο κάτω μέρος του φέρινγκ υπάρχει ένα αεροδυναμικό βοήθημα, chin spoiler το ονομάζει η Honda, το οποίο μειώνει την τάση ανασήκωσης της μοτοσικλέτας.
honda_cbr1000rr_18

Ανάρτηση

Στόχος πρώτος: να δημιουργηθεί μια νέα πίσω ανάρτηση που θα έχει ομαλότερη λειτουργία, βελτιωμένη αίσθηση και θα προσφέρει αυξημένη πρόσφυση. Για να επιτευχθεί ο στόχος χρησιμοποιήθηκε η ήδη γνωστή διάταξη Unit Pro-Link με την πρώτη Balance Free Rear Cushion (Ανάρτηση Ελεύθερης Ισορροπίας Απόσβεσης) ανάρτηση σε μοτοσικλέτα παραγωγής.
Η νέα ανάρτηση Balance Free Rear Cushion κατασκευάστηκε από την Showa και σχεδιάστηκε ώστε να έχει διπλό κύλινδρο στο εσωτερικό του αμορτισέρ. Το έμβολο της απόσβεσης δεν έχει βαλβίδες. Αντ’ αυτών η δύναμη απόσβεσης δημιουργείται καθώς το λάδι περνά μέσα από έναν ξεχωριστό στοιχείο απόσβεσης.
Σε ένα συμβατικό αμορτισέρ, η απόσβεση της συμπίεσης δημιουργείται σε δύο σημεία την κύρια και τη βοηθητική βαλβίδα. Η αφαίρεση της βοηθητικής βαλβίδας επιτρέπει στις διαφορές της πίεσης μέσα στο αμορτισέρ, να ελέγχονται πιο ομαλά. Καθώς δε ο όγκος του λαδιού που αλλάζει θέση είναι μεγάλος στις υψηλές πιέσεις, η αντίδραση της δύναμης απόσβεσης δημιουργείται ομαλά όταν η ανάρτηση λειτουργεί από την συμπίεση, στην επαναφορά λόγω της ομαλής αλλαγής της πίεσης.
Η ανάρτηση Balance Free Rear Cushion προσφέρει σταθερότερη απόδοση κατά την οδήγηση με ταυτόχρονα βελτιωμένη απόσβεση, άρα και καλύτερη πρόσφυση αφού η επαφή του ελαστικού με το δρόμο διατηρείται πιο σταθερά. Η τεχνολογία αυτή αποδείχθηκε ότι αποδίδει καλά τόσο στον 8ωρο αγώνα της Suzuka όσο και στο πρωτάθλημα MFJ Superbike All Japan Road Race Championship. Τουλάχιστον αυτό διατείνεται η Honda. Ένα Honda CBR 1000RR κέρδισε το Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Superbike το 2010, χρησιμοποιώντας τέτοιας τεχνολογίας αμορτισέρ, ενισχύοντας τα επιχειρήματα ως προς την αποτελεσματικότητα της λύσης αυτής.
honda_cbr1000rr_34
Σημαντικό στοιχείο της νέας ανάρτησης η ευκολία πρόσβασης στους ρυθμιστές των αποσβέσεων.
honda_cbr1000rr_22
Στόχος δεύτερος: Βελτίωση της μπροστινής ανάρτησης ώστε να λειτουργεί σε συνεργασία με την νέα πίσω ανάρτηση. Η Showa έχει εξελίξει το Big Piston Fork εδώ και αρκετά χρόνια (το είδαμε πρώτα στο Kawasaki ZX-6R, μετά στοSuzuki GSX-R 1000 και μετά στο Kawasaki ZX-10R) το οποίο συγκεντρώνει αρκετά πλεονεκτήματα, αν και η λειτουργία του είναι κάπως ιδιόμορφη (μικρό βύθισμα στο φρενάρισμα) που σε άλλους αρέσει και σε άλλους όχι.
honda_cbr1000rr_16

Τροχοί

Εντελώς νέοι τροχοί σχεδιάστηκαν για το Honda CBR 1000RR 2012. Πρόκειται για ζάντες με 12 μπράτσα κατασκευασμένες από χυτό αλουμίνιο και οι οποίες προσφέρουν αυξημένη ακαμψία. Καθώς δεν γίνεται καμία μνεία για το βάρος τους συμπεραίνουμε ότι δεν υπάρχει σχετικό όφελος, άρα και διατηρούμε επιφυλάξεις για τη συμβολή τους στην βελτιωμένη αίσθηση προς τον αναβάτη, που πιθανότατα προέρχεται μόνον από την νέα ανάρτηση. Πάντως οι τροχοί είναι πανέμορφοι και θυμίζουν σφυρήλατους…
honda_cbr1000rr_8

Πλαίσιο

Αναφορικά με το πλαίσιο η Honda λέει ότι βελτιώθηκε η ακαμψία του, χωρίς όμως να δίνει περισσότερα στοιχεία για το πώς αυτό έγινε πράξη.
honda_cbr1000rr_27

Φρένα

Δεν έγιναν σημαντικές αλλαγές στο σύστημα των φρένων. Το μοντέλο με το σύστημα eC-ABS θα έχει αναβαθμισμένο software που πλέον θα ενεργοποιεί ελάχιστα και το πίσω φρένο πριν ενεργοποιήσει το μπροστινό, όταν ο αναβάτης πατά το μπροστινό φρένο. Αυτό, σύμφωνα με τη Honda, αυξάνει τη σταθερότητα και την ασφάλεια της μοτοσικλέτας.

Πίνακας Οργάνων

Ο πίνακας οργάνων είναι μεν ένα σημείο μικρής, σχετικά, σημασίας για μια supersport μοτοσικλέτα, δεν παύει όμως να είναι το μέσο επικοινωνίας του αναβάτη με αυτή. Το σημαντικό στην περίπτωσή μας δεν είναι ότι πλέον υπάρχει ένα πλήρως ηλεκτρονικό panel, αλλά ότι η Honda μετά από πολλές πιέσεις ενδίδει και τοποθετεί χρονόμετρο στο HondaCBR 1000RR Fireblade, ουσιαστικά αλλάζοντας την πάγια θέση της ότι: «…το Fireblade είναι μια μοτοσικλέτα και για το δρόμο και το χρονόμετρο πιθανώς να αποδειχθεί επικίνδυνο…» Οι ενδείξεις που μπορεί να δει κανείς στο νέο panel είναι: σχέση κιβωτίου, θερμοκρασία ψυκτικού, στροφόμετρο, ταχύμετρο, ρολόι, χρονόμετρο, μερικός χιλιομετρητής, μερικός χιλιομετρητής ρεζέρβας, κατανάλωση, οδόμετρο και ψηφιακό στροφόμετρο. Σημαντική αλλαγή, επίσης, η τοποθέτηση σταδιακού shift light με 5 λυχνίες!
honda_cbr1000rr_49
Το στροφόμετρο, εκτός του ότι μοιάζει με ηλεκτρονικό παιχνίδι, είναι προγραμματιζόμενο και μπορεί να αλλάξει μορφή ως εξής:
-Κανονικός, με μαύρα τμήματα που δείχνουν τις rpm
-Αντεστραμμένος οπότε τα μαύρα τμήματα δείχνουν πόσες rpm μένουν
-Ένδειξη μέγιστων στροφών που έφτασε ο κινητήρας (peak hold)
-Μονή μπάρα που δείχνει τις στροφές του κινητήρα
-Ψηφιακή ένδειξη των στροφών του κινητήρα
honda_cbr1000rr_30

Χρονόμετρο

Το χρονόμετρο καταγράφει τους γύρους, δείχνει σε ποιόν γύρο έγινε η καλύτερη επίδοση και γενικά όλες εκείνες τις πληροφορίες που μέχρι τώρα η Honda θεωρούσε επικίνδυνες…

Shift light

To shift light είναι προγραμματιζόμενο, τόσο όσον αφορά στις rpm που ξεκινά να ανάβει, όσο και τα διαστήματα των rpm ανάμεσα στο άναμμα των λυχνιών.

Κινητήρας

Ο κινητήρας δεν δέχθηκε σημαντικές αλλαγές, αφού ούτως ή άλλως ήταν ανάμεσα στους κορυφαίους της κατηγορίας. Οι επεμβάσεις αφορούν τα ηλεκτρονικά που πλέον έχουν βελτιώσει την απόδοση στις μεσαίες στροφές. Σύμφωνα με τηHonda οι αλλαγές έγιναν με βελτίωση της απόδοσης μέχρι το 25% του ανοίγματος του γκαζιού, ενώ σε όλο το φάσμα της λειτουργίας του γκαζιού έχει βελτιωθεί η ακρίβεια της λειτουργίας.

Τα νούμερα λένε…

Το βάρος του νέου Honda CBR 1000RR Fireblade είναι κατά 1kg μεγαλύτερο από αυτό του προηγούμενου μοντέλου, στα 200kg πλέον και στα 211kg για το μοντέλο με eC-ABS, χαρακτηριστικό που μάλλον δεν θα δουν με θετικό μάτι όσοι τουλάχιστον αναλώνονται στην ανάλυση των χαρακτηριστικών.
H αρχική μας επινσήμανση ότι το αναφερόμενο ως μεγαλύτερο πλάτος του Fireblade 2012 οφείλετο πράγματι σε τυπογραφικό λάθος που στη συνέχεια διόρθωσε η Honda, οπότε και δεν τίθεται τέτοιο θέμα.  Αντίθετα είδαμε μείωση κατά 3mm στο μεταξόνιο και 5mm στο ύψος. Όλα αυτά σε σχέση με το μοντέλο 2010.

Βελτιώσεις αλλά όχι traction control 

Δεν θέλουμε να σας μπερδέψουμε… Δεν είμαστε υπέρ του traction control, όχι τουλάχιστον εάν αυτό δεν είναι απαραίτητο. Όμως κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει ότι η τάση της κατηγορίας είναι προς μοτοσικλέτες με αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά, που προσφέρουν συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης. Βέβαια τα συστήματα αυτά στοχεύουν περισσότερο στην απόδοση στο δρόμο ή στα track days και λιγότερο στις απόλυτες επιδόσεις στην πίστα.
Με αυτό το σκεπτικό, η Honda σύμφωνα με τη φιλοσοφία της, θα έπρεπε να έχει traction control εδώ και 10 χρόνια, όμως αυτό δεν θα γίνει ούτε το 2012.
Περισσότερα στοιχεία θα μάθουμε σύντομα, το βέβαιο όμως είναι ότι έχουμε νέο Fireblade, ένα μοντέλο που έρχεται στην αγορά, ακριβώς 20 χρόνια μετά το πρώτο Honda CBR 900RR Fireblade, μιας εκ των σημαντικότερων μοτοσικλετών όλων των εποχών. Αναμένουμε με αγωνία να το οδηγήσουμε και να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.
Η τιμή του μοντέλου δεν αναμένεται να αλλάξει δραματικά, ενώ θα διατίθεται στα τρία χρώματα που βλέπετε στις εικόνες.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά




ΚινητήραςHonda, τετρακύλινδρος εν σειρά με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Διάμετρος  x Διαδρομή (mm)76 x 55.1
Χωρητικότητα (cc)999,8
Σχέση συμπίεσης12,3:1
Μέγιστη ισχύς175.6 hp (131 kW) / 12.000rpm
Μέγιστη ροπή11,2kgm (112Nm) / 8.500rpm
ΤροφοδοσίαΨεκασμός PGM-DSFI με σώματα 46mm
Εκκίνησημίζα
ΛίπανσηΥγρό κάρτερ
Κιβώτιο
I2.286 (32/14)
II1.778 (32/18)
III1.500 (33/22)
IV1.333 (32/24)
V1.214 (34/28)
VI1.138 (33/29)
Πρωτεύουσα μετάδοση1.717 (79/46)
Τελική μετάδοση2.625 (42/16)
ΠλαίσιοΑλουμινένιο περιμετρικό με τον κινητήρα ενεργό μέρος
Μπροστινή ανάρτησηΠιρούνι USD 43mm Showa Big Piston Fork με διαδρομή 120mm, με ρυθμίσεις Προφόρτισης, Απόσβεσης Επαναφοράς, Απόσβεσης Συμπίεσης
Πίσω ανάρτησηΥδραυλικό μονό αμορτισέρ Balance Free Rear Cushion με Unit Pro-Link, με διαδρομή  120mm, με ρυθμίσεις Προφόρτισης, Απόσβεσης Επαναφοράς, Απόσβεσης Συμπίεσης
Μπροστινό φρένο2 δίσκοι, πλευστοί διαμέτρου 320mm. Δαγκάνες  4 εμβόλων monoblock, ακτινικής στήριξης
Πίσω φρένοΔίσκος διαμέτρου 220mm. Δαγκάνα 1 εμβόλου
Μπροστινό ελαστικό120/70-17
Πίσω ελαστικό190/50-17
Μήκος (mm)2.077
Πλάτος (mm)685
Υψος (mm)1.135
Υψος σέλας (mm)820
Μεταξόνιο (mm)1.407
Ιχνος (mm)96,3
Γωνία Caster23° 18'
Βάρος (kg)200 (πλήρες υγρών), κατανομή 52,5%-47,5%
Ρεζερβουάρ (lt)17,7

Δεν υπάρχουν σχόλια: