Η ΚΤΜ δίνει μια καινούργια εναλλακτική στον τουρισμό: τον γρήγορο ή ακόμη και πολύ γρήγορο τουρισμό. Πάνω στη βάση του τερατώδους super naked που παρουσίασε το 2014, το KTM 1290 Super Duke R, η KTM εξέλιξε μια τουριστική μοτοσικλέτα με δυνατότητα μεταφοράς αποσκευών, προστασία από τον αέρα, τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά αλλά και χαμηλό βάρος, την ίδια γεωμετρία με το super naked και κυρίως την ίδια σχεδόν ισχύ: 173hp.
Design
To ΚΤΜ 1290 Super Duke GT του 2016 έχει βασιστεί πάνω στο 1290 Super Duke R επομένως έχουν αρκετά μεγάλη σχεδιαστική συνάφεια. Το τουριστικό μοντέλο όμως διαφοροποιείται αρκετά στο εμπρός μέρος του επειδή έχει φέρινγκ με ζελατίνα για προστασία από τον άνεμο και το ρεζερβουάρ είναι σημαντικά μεγαλύτερο με χωρητικότητα 23 λίτρων (αντί για 18lt), και καινούργια πλαϊνά προστατευτικά και καπάκια ψυγείου πράγμα που προσδίδει όγκο στο ΚΤΜ 1290 SuperDuke GT. Επίσης η ουρά είναι μακρύτερη, αιχμηρή μεν αλλά όχι τόσο ανασηκωμένη όπως στο Super Duke R και με σωληνωτή χειρολαβή στο πίσω μέρος. Το GT έχει καρίνα με αεροδυναμικά βοηθήματα και βαμμένο μαύρο (αντί λευκού) υποπλαίσιο. Το πλαίσιο έχει παραμείνει ίδιο, όπως και οι τροχοί, το μονόμπρατσο ψαλίδι και η εξάτμιση.
Όργανα
Ο πίνακας οργάνων του KTM 1290 Super Duke GT που κατασκευάζει η VDO έχει παραμείνει ίδιος με του KTM 1290Super Duke R. Διαθέτει δύο οθόνες υγρών κρυστάλλων κι ένα αναλογικό στροφόμετρο στο κέντρο. Στη μία από τις δύο οθόνες (δεξιά) βρίσκονται πληροφορίες όπως ώρα, επιλεγμένη σχέση κιβωτίου, θερμοκρασία ψυκτικού υγρού, στάθμη καυσίμου και ο επιλεγμένος χάρτης οδήγησης, ενώ στην άλλη οθόνη στα αριστερά υπάρχουν επιπλέον πληροφορίες όπως κατανάλωση, οδόμετρα, επιλεγμένο mode ανάρτησης και πολλά άλλα που μπορεί να επιλέξει ο αναβάτης να διαβάσει, αλλάζοντας τις οθόνες εύκολα από διακόπτη στο τιμόνι.
Εργονομία
Η θέση οδήγησης έχει γίνει στο KTM 1290 Super Duke GT πιο άνετη καθώς τα μαρπσιέ έχουν μετακινηθεί χαμηλότερα, δίνοντας περισσότερο χώρο στα πόδια και το τιμόνι έχει τέσσερις θέσεις ρύθμισης με διαφορά 22mm. Επίσης ρυθμίζονται οι λεβιέδες του φρένου και των ταχυτήτων σε τρεις θέσεις και οι μανέτες σε άπειρες.
Νέο είναι το υποπλαίσιο σε μορφή ατσάλινου χωροδικτυώματος. Σύμφωνα με το εργοστάσιο ζυγίζει μόλις 9,8kg και συμβάλλει στη διατήρηση του βάρους της μοτοσικλέτας χαμηλά: 212kg χωρίς καύσιμα, 228kg με καύσιμα.
Με semi active αναρτήσεις
Το KTM 1290 Super Duke R είχε κορυφαίες ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, το KTM 1290 Super Duke GT όμως έχει semi-active αναρτήσεις. Οι ηλεκτρονικά αυτοπροσαρμοζόμενες και ρυθμιζόμενες αναρτήσεις προέρχονται από την WP. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από τρία mode, Comfort, Street και Sport (ανάλογα με τον τρόπο που οδηγεί) ενώ η ηλεκτρονική μονάδα που ελέγχει τις αναρτήσεις (η KTM την ονομάζει SCU - Suspension Control Unit) προσαρμόζει σε πραγματικό χρόνο τις αποσβέσεις των αναρτήσεων με βάση τις παραμέτρους που παραλαμβάνει από μια σειρά αισθητήρων (μεταξύ των οποίων μετριέται η επιτάχυνση, το βάρος κλπ). Υπάρχει επίσης αμορτισέρ τιμονιούκι αυτό από την WP.
Φρένα
Τίποτα λιγότερο από τα κορυφαία. Τετραέμβολες δαγκάνες ακτινικής στήριξης Brembo M50 εμπρός με δίσκους διαμέτρου 320mm και ακτινική τρόμπα, ενώ πίσω ο δίσκος έχει διάμετρο 240mm με διέμβολη δαγκάνα και πάλι της Brembo. Η KTM ισχυρίζεται ότι μπορεί ο αναβάτης να εξαντλήσει τις δυνατότητες των φρένων χάρη στον απόλυτο έλεγχο που προσφέρει το ABS. Μια και μιλάμε για το ABS, πρόκειται για μονάδα με δύο modes, το κανονικό και το Supermoto, στο οποίο ο αναβάτης μπορεί να οδηγήσει με γλιστρήματα του πίσω τροχού καθώς απενεργοποιείται η λειτουργία στον πίσω τροχό, ενώ στον εμπρός τροχό το σύστημα παραμένει ενεργό. Τo ΑΒS ελέγχεται από το κορυφαίο σύστημα MSC (Motorcycle Stability Control με Cοrnering ABS που χάρη στους αισθητήρες κλίσης μπορεί να ελέγχει το μπλοκάρισμα των φρένων ακόμη και υπό κλίση. Επίσης τα φρένα είναι συνδυαζόμενα. Όταν πατάμε εμπρός φρένο, ενεργοποιείται και το πίσω, προκειμένου το φρενάρισμα να γίνεται με σταθερότητα. Η δυνατότητα αυτή απενεργοποιείται (υπάρχει και το Supermoto mode).
Τα άλλα ηλεκτρονικά
Ένα ηλεκτρονικό βοήθημα που δεν έχουμε ξαναδεί και που η KTM το περιγράφει σε τρεις γραμμές (αλλά νομίζω ότι αποτελεί ουσιαστική τεχνολογική πρόοδο), είναι το Motor Slip Regluator (MSR). Πρόκειται για την ανάποδη λειτουργία του traction control. Αν στα κατεβάσματα ή στο απότομο κόψιμο του γκαζιού η ροπή του κινητήρα πάει να προκαλέσει μπλοκάρισμα του τροχού, το σύστημα ride-by-wire ανοίγει το γκάζι όσο χρειάζεται ώστε να μην γλιστρήσει ο τροχός. Το σύστημα μάλιστα λειτουργεί και υπό κλίση. Το μπλοκάρισμα του τροχού από τη ροπή του κινητήρα ξέραμε ότι ελέγχεται από τον συμπλέκτη ολίσθησης (έχει και τέτοιο) με μηχανικό τρόπο. Εδώ λοιπόν βλέπουμε ότι ελέγχεται και με ηλεκτρονικό τρόπο.
Το KTM 1290 Super Duke GT έχει ασφαλώς traction control συνδεδεμένο με τον επιλεγμένο χάρτη οδήγησης έτσι ώστε αναλόγως ρυθμίζεται αυτομάτως η ευαισθησία του – η λειτουργία είναι ίδια με τα traction control που γνωρίζουμε ήδη στα μεγάλα KTM. Και το TC μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει αυτοματισμός για να σβήνουν τα φλας μόνα τους μετά από 10 δευτερόλεπτα και απόσταση 150m για όσους τα ξεχνούν αναμμένα.
Υπάρχει επίσης σύστημα TPMS (Tire Pressure Monitoring System) που προειδοποιεί τον αναβάτη για πτώση της πίεσης των ελαστικών.
Το KTM 1290 Super Duke GT έχει Cornering Lights, προβολείς (είναι μάλιστα LED) που στρίβουν μαζί με τη μοτοσικλέτα – για την ακρίβεια περιστρέφονται όταν η μοτοσικλέτα στρίβει προκειμένου να φέγγουν στο εσωτερικό της στροφής. Η τεχνολογία έγινε εφικτή και αυτή λόγω της μονάδας που υπολογίζει σε πραγματικό χρόνο την κλίση της μοτοσικλέτας.
Προαιρετικά προσφέρεται και το Hill Hold Control (HHC) ένα σύστημα που βοηθά τον αναβάτη να ξεκινήσει (με φορτίο δημιουργούνται τα προβλήματα) στον ανήφορο από στάση. Αφού ο αναβάτης αφήσει το φρένο και αρχίσει τη λειτουργία με γκάζι συμπλέκτη, το φρένο μένει πατημένο μέχρι η μοτοσικλέτα να αρχίσει να κινείται. Ετσι, δεν τσουλάει προς τα πίσω και ξεκινά ομαλά.
Κινητήρας
Ο κινητήρας του KTM 1290 Super Duke GT προέρχεται από αυτόν του 1290 Super Duke R έχει όμως μερικές αλλαγές ώστε να ταιριάζει στον νέο τουριστικό χαρακτήρα – με τον όρο «τουριστικό» να παίρνει το περιεχόμενο που του δίνει μόνο η ΚΤΜ.
Ο δικύλινδρος κινητήρας των 1301cc με περιεχόμενη γωνία 75ο, δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και δύο μπουζί ανά κύλινδρο έχει νέες κεφαλές (ροϊκή εξέλιξη, μικρότερες τριβές, επίστρωση DLC) και διαφορετικό στρόφαλο (μικρό βάρος, βελτιωμένη υδροδυναμική στα μάγουλα) καθώς και διαφορετική χαρτογράφηση με στόχο την καλύτερη (κυρίως ομαλότερη) απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η απόδοση είναι στους 173hp ενώ η ροπή είναι στα 144Nm από τα οποία τα 114Nm είναι διαθέσιμα ήδη από τις 3.250rpm.
Η εξάτμιση είναι καινούργια (αν και εξωτερικά μοιάζει με του Super Duke R) από ανοξείδωτο χάλυβα και πιστοποιημένη για την προδιαγραφή Euro4. Εχει νέα βαλβίδα εξάτμισης για επίτευξη ομαλότερης καμπύλης ροπής και καλύτερο έλεγχο των ρύπων, ενώ η ΚΤΜ υπόσχεται ψίθυρο στις χαμηλές στροφές και ήχο που κόβει την ανάσα στις ψηλές.
Τα διαστήματα service είναι σύμφωνα με το εργοστάσιο στα 15.000km.
Πώς το «Τέρας» ντύθηκε Τουρίστας
Για να αποκτήσει αυτό το φοβερό super naked που έδειξε η ΚΤΜ το 2014, τουριστικό χαρακτήρα έπρεπε να γίνουν μερικές αλλαγές.
Ρεζερβουάρ 23 λίτρων: σε συνδυασμό με την χαμηλή κατανάλωση η KTM υπόσχεται αυτονομία της τάξης των 400km χωρίς ενδιάμεσο ανεφοδιασμό. Το ρεζερβουάρ επίσης προστατεύει το πόδια του αναβάτη από τον αέρα.
Ρυθμιζόμενη ζελατίνα: έχει μηχανισμό για να ρυθμίζεται εύκολα, ενώ μπορεί να αλλάξει θέσεις και στις βάσεις της.
Πλαϊνές βαλίτσες: οι πλαϊνές βαλίτσες είναι αξεσουάρ PowerParts αλλά οι βάσεις είναι ήδη έτοιμες στο υποπλαίσιο και δεν χρειάζεται έξτρα σχάρα.
Cruise control: στον βασικό εξοπλισμό είναι το cruise control για να σας ξεκουράζει όταν ταξιδεύετε στον αυτοκινητόδρομο με την ταχύτητα που εσείς επιλέγετε.
Quichsifter: Το quickshifter είναι επίσης στον βασικό εξοπλισμό και επιτρέπει τα ανεβάσματα (δεν γίνεται όμως λόγος για τα κατεβάσματα) χωρίς το κλείσιμο του γκαζιού.
Θερμαινόμενα γκριπ: Είναι και αυτά στο βασικό εξοπλισμό. Ελπίζουμε να το ΚΤΜ 1290 Super Duke GT να βρεί μιμητές.
Undercover hooligan
Ναι, είναι πολλοί αυτοί που διστάζουν να βγουν στον (οικογενειακό ή εργασιακό) περίγυρό τους ότι αγόρασαν ένα super naked, αν και ένα από τα χόμπι τους είναι οι σούζες και τα track day. Είναι πολλοί εκείνοι που θέλουν ένα super naked αλλά νιώθουν ότι η κατηγορία αυτή μπορεί να είναι ενίοτε κουραστική. Η KTΜ έδωσε την απάντηση κάνοντας το τρομερό super naked της… ανετότερο (φέρινγκ, αναρτήσεις), πρακτικότερο (ρεζερβουάρ, υποπλαίσιο, βαλίτσες) και διακριτικό (έχει τα πλαστικά). Η χουλιγκάνικη ψυχή όμως είναι εκεί αυτούσια και περιμένει. Όλα τα ηλεκτρονικά τεχνολογίας αιχμής είναι ευπρόσδεκτα και σίγουρα κάνουν τη ζωή μας ασφαλέστερη και μας δίνουν περισσότερη αυτοπεποίθηση και επομένως ευχαρίστηση στην οδήγηση. Πώς λοιπόν να μην αισθανθείς δέος, αλλά και καρδιοχτύπι για μια τέτοια μοτοσικλέτα;
|
Συνολικές προβολές σελίδας
Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015
KTM 1290 Super Duke GT (2016)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου