Yard Built Yamaha XJR 1300 Big Bad Wolf by El Solitario - Ενα ακριβοφτιαγμένο custom με δουλειά όχι μόνο στην εμφάνιση, αλλά και στον κινητήρα, τις αναρτήσεις, τα φρένα, τα ηλεκτρονικά και πολλές πολλές λεπτομέρειες.
Καινούργιο Yard Built παρουσιάστηκε επίσημα και πάλι στη βάση του Yamaha XJR 1300.Αυτή τη φορά η Yamahaσυνεργάστηκε με τον ισπανικό βελτιωτικό οίκο El Solitario, που έφτιαξε μια νέα δημιουργία με επεμβάσεις στην εμφάνιση, αλλά και στις επιδόσεις. Το όνομά της είναι Big Bad Wolf που μας φέρνει στο μυαλό το συμβολισμό από το παραμύθι της κοκκινοσκουφίτσας. Η μοτοσικλέτα αυτή έκανε την πρώτη της εμφάνισή του στο event Glemseck 101 στη Γερμανία (κέρδισε στον παραδοσιακό αγώνα του 1/8 του μιλίου) και ακολουθεί κατά γράμμα τη Yard Built φιλοσοφία σύμφωνα με την οποία δεν πρέπει να γίνει καμία επέμβαση στο πλαίσιο.
Η αναζήτηση της πρόκλησης
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η στάση του David Loner της El Solitario ως προς το project. Ο ίδιος είπε ο οίκος του δεν έχει εξοικείωση με τετρακύλινδρες μοτοσικλέτες κι έτσι δεν μπορούσαν να καταλάβουν την πρόκληση!
Αναγκάστηκαν λοιπόν να φτάσουν σε πολύ πρωταρχικά ερωτήματα για να βρουν από πού πρέπει να ξεκινήσουν. Σκέφτηκαν λοιπόν, τι είναι αυτό που τους φοβίζει πιο πολύ. Και η απάντηση ήταν επιδόσεις και τεχνολογία. Και τα δύο τους ήταν άγνωστα και ακριβά μονοπάτια επειδή οι ίδιοι δηλώνουν ποιητές της μοτοσικλέτες (motorcycle poets!!!) κι όχι μηχανικοί. Τώρα όμως είχαν την πρόκληση που έψαχναν ώστε να φτιάξουν αυτό που οι ίδιοι χαρακτηρίζουν ως την πιο μεγαλειώδη muscle bike της σύγχρονης εποχής.
Όταν πρωτοείδα τις εικόνες του Big Bad Wolf σκέφτηκα – μα τι γκουμούτσα είναι αυτή εκεί μπροστά! Όταν κατάλαβα ότι είναι ένα σχεδόν ημικυκλικό ψυγείο, το είδα πολύ διαφορετικά. Όχι, δεν μου αρέσει, αλλά… το σέβομαι.Οι αλλαγές
Για να μπορέσουν να επιτύχουν αυτά που έβαλαν στο μυαλό τους αναζήτησαν συνεργάτες. Μια συνεργασία κλειδί ήταν αυτή με τον Mauro Abbadini, της Classic Co. που ανέλαβε τεχνικός διευθυντής για την κατασκευή πράγμα που έφερε μαζί αυτοπεποίθηση και εμπειρία από έναν βετεράνο των αγώνων. Μαζί ήρθαν κι ένας στρατός από μηχανικούς που ήταν πρόθυμοι να συνεργαστούν.
Το τελικό αποτέλεσμα ήταν το Big Bad Wolf (BBW) από το οποίο στη στοκ μορφή έμεινε μόνο το πλαίσιο, το ρεζερβουάρ, το τιμόνι και το πίσω φως. Το τελικό βάρος που απέμεινε είναι στα 183kg!
Ο κινητήρας υπέστη blueprinting και οι κεφαλές ροϊκή εξέλιξη. Η εισαγωγή ανοίχτηκε κατά 50% και η σχέση συμπίεσης μεγάλωσε από το 9,7 στο 10,7:1. Οι θάλαμοι καύσης απέκτησαν νέο σχήμα και μεγάλωσε η squish area. Οι μπίελες ενισχύθηκαν με βίδες τιτανίου και ο στρόφαλος ζυγίστηκε εκ νέου.
Όλα τα ηλεκτρονικά αφαιρέθηκαν και ταυτόχρονα τοποθετήθηκαν καρμπιρατέρ Lectron 42 που εξελίχτηκαν ειδικά για το ΒΒW από την Lectron Fuel Systems επάνω σε flow bench και ήταν έτοιμες για τοποθέτηση με την παράδοση. Τοποθετήθηκε μια προγραμματιζόμενη ηλεκτρονική μονάδα της Dynatek με αποτέλεσμα η ισχύς του κινητήρα να φτάνει τους 148 ίππους.
Τα Yard Built δεν μας έχουν συνηθίσει σε γκάζια. Να όμως που το Big Bad Wolf έχει εκτεταμένες βελτιώσεις στον κινητήρα που ανεβάζουν τη δύναμή του στα 148 άλογα. Για να είναι η μετατροπή σωστή και ολοκληρωμένη έχουν τοποθετηθεί νέες αναρτήσεις, νέα φρένα και νέοι τροχοί, όλοι ειδικά φτιαγμένοι για το BBW αλλά και που ταιριάζουν σε στοκ XJR 1300. Αλλιώς τι Yard Buit θα ήταν.
Η Classic Co. κατόπιν κατασκεύασε την ουρά, τις εισαγωγές του αέρα στο φιλτροκούτι και την ποδιά καθώς και τις αλουμινένιες βάσεις για τις απαιτούμενες αλλαγές. Η αγγλική Dymag προμήθευσε τους carbon τροχούς που δεν είναι φτιαγμένοι ειδικά για το BBW αλλά κάνουν και στο στοκ Yamaha XJR 1300. O Acke Rising της σουηδικής ISR έφτιαξε τις πλάκες, τις δισκόπλακες κα τη βάση της πίσω δαγκάνας. Τοποθετήθηκαν χειριστήρια ISR με 6έμβολες δαγκάνες εμπρός και 4έμβολη δαγκάνα πίσω της ίδιας εταιρίας.
Η K-Tech Suspension συνεργάστηκε με την Novatech για να εξελίξει τις αναρτήσεις εμπρός και πίσω καθώς ενώ η ανοιχτή εξάτμιση τιτανίου φτιάχτηκε από την Asahina Racing στην Ιαπωνία και είναι σχεδιασμένη για να ταιριάζει και στο στοκ XJR 1300.
H Taleo Racing που με εμπειρία από τα MotoGP έφτιαξε ένα ημικυκλικό ψυγείο λαδιού (είναι αυτό το πράγμα που γράφει Solitario μπροστά) και η γαλλική EMD έφτιαξε τα αλουμινένια καπάκια του κινητήρα που θα πωλούνται και ξεχωριστά από την El Solitario.
Η τάπα είναι ειδικά φτιαγμένη από την TWM και το αλουμινένιο ψαλίδι προέρχεται την Over Racing στην Ιαπωνία όπως και τα μαρσπιέ. Το BBW καλωδιώθηκε με τη βοήθεια της Μ-Unit της Motogadget και χρησιμοποιεί για κεντρική κλειδαριά το M-Lock.
Υπάρχει επίσης quick shifter από την Corona ενώ οι προβολείς που βλέπετε είναι της PIAA.
Η μάρκα ελαστικών που προτίμησε η El Solitario είναι της Michelin σε steet, slick και βρόχινα. Τέλος τη βαφή και τα γραφικά τα έφτιαξε η Death Sprey Custom από το Λονδίνο.
Τα τετράγωνα φώτα, το καμπύλο ψυγείο και τα κανόνια εισαγωγές αέρα συνθέτουν κάτι σαν cyborg φάτσα. Το αν σας αρέσει το αποφασίζετε μόνοι σας – αλλά αντικειμενικά το BBW της El Solitario είναι ένα αξιοσέβαστο customized. |
Συνολικές προβολές σελίδας
Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015
Yard Built Yamaha XJR 1300
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου