To Suzuki DL 650 V-Strom XT είναι μοντέλο 2015 και ξεχωρίζει από το απλό από το ράμφος και τις ακτινωτές ζάντες. Οι βαλίτσες, η ποδιά και τα κάγλεκα είναι έξτρα για όλα τα V-Strom.
Η Suzuki διστάζει να ανανεώσει δραστικά το Suzuki DL 650 V-Strom και αυτό πλέον αρχίζει να του φαίνεται. Η μοτοσικλέτα που οδηγήσαμε το 2012 και μας είχε αφήσει ειλικρινά πολύ καλές εντυπώσεις για τα κυβικά και της και την κατηγορίας της, τώρα πια έχει αρχίσει να δείχνει παλιομοδίτικη – όχι τόσο στην εμφάνιση, όσο στη λειτουργία και τον εξοπλισμό, συγκριτικά με τον ανταγωνισμό αλλά και τις απαιτήσεις τους σύγχρονου κοινού.
Θα μιλήσουμε πιο πολύ γι’ αυτά σε λίγο, γιατί για να είμαστε δίκαιοι, ο χώρος αυτός ανήκει στην καινούργια έκδοση, τοSuzuki DL 650 V-Strom XT. Η διαφορά της από την απλή έκδοση είναι ότι έχει: α) ράμφος, β) ακτινωτές ζάντες. Αν έχετε ένα παλιότερο V-Strom από το 2012 και μετά, μπορείτε να μετατρέψετε άνετα το δικό σε XT φορώντας του το ράμφος (αλλάζετε το πλαστικό κάτω από τον προβολέα με ένα αυτό με το ράμφος στις ίδιες βίδες) και τις νέες ακτινωτές ζάντες. Οι ζάντες είναι πολύ ωραία κομμάτια της DID με χειλάκι στο κέντρο της στεφάνης για να στερεώνονται τα κεφαλάκια από τις ακτίνες κι έτσι στους τροχούς μπορούν να φορεθούν ελαστικά tubeless – τα ίδια ελαστικά που φορούν και οι χυτές ζάντες.
To ράμφος δίνει άλλο αέρα στη μοτοσικλέτα. Μπορείτε να το βάλετε και στο δικό σας V-Strom από το 2012 και μετά για να του φρεσκάρετε την όψη.Κοιτάξτε τι ωραία που πιάνουν τα κεφάλια από τις ακτίνες στο διπλό στιβαρό χείλος. Ετσι, μπορούν να τοποθετηθούν tubeless ελαστικά.
Η Σφακιανάκης ΑΕΒΕ που φέρνει τα Suzuki στην Ελλάδα ετοίμασε ένα Suzuki DL 650 V-Strom XT με μερικά γνήσια αξεσουάρ που θα κάνουν τις τουριστικές μας εξορμήσεις πιο άνετες και ασφαλείς. H μοτοσικλέτα που οδηγήσαμε έχει έξτρα:
- Κάγκελα
- Ποδιά
- Προέκταση της ζελατίνας
- Αλουμινένιες βαλίτσες με τη σχάρα τους.
Γνήσια κάγκελα και ποδιά στο V-Strom. Προσθέτουν κύρος στην εμφάνιση και προστατεύουν κιόλας.Suzuki DL 650 V-Strom XT – on board
Η αίσθηση του Suzuki DL 650 V-Strom XT στο δρόμο είναι γνώριμη και δεν διαφέρει από εκείνη του μοντέλου του 2012 (διαβάστε εδώ σχετικά). Εν τάχει θα πούμε ότι το ύψος της πολύ καλοσχεδιασμένης σέλας (με ανάγλυφο λογότυπο) είναι σχετικά ψηλά (835mm) για τα μεσαία αναστήματα, υπάρχει όμως έξτρα σέλα χαμηλότερη κατά 20mm (ή ψηλότερη κατά 20mm αν θέλετε) αν εσάς σας δυσκολεύει. Η θέση οδήγησης είναι όρθια τελείως και η ζελατίνα προσφέρει μερική μόνο προστασία, αφήνοντας τους ώμους εκτεθειμένους. Το έξτρα ζελατινάκι που είναι και ρυθμιζόμενο αποτρέπει κάποιο μόνο από τον άνεμο που χτυπά το κράνος, χωρίς να εξαφανίζει τους στροβιλισμούς, όποια ρύθμιση κι αν δοκίμασα. Οι χούφτες είναι πάντα ευπρόσδεκτες και μάλιστα αυτές του V-Strom είναι μεγάλες και στιβαρές – ικανές να κρατήσουν και άλογο ακόμη, αν υποθέσουμε ότι δεν βρίσκεις κάπου αλλού να το δέσεις…
Ξεκούραστο ταξίδι
Η απόδοση του κινητήρα είναι κι αυτή γνώριμη, το στροφάρισμα ομαλό και γραμμικό με τη δύναμη να αποδίδεται ωραία και ξεκούραστα στις μεσαίες, εκεί που ευνοείται το ταξίδι. Μπορείς να ταξιδεύεις χαλαρά με 130km/h στις 6.000rpm και να ανεβάζεις χιλιόμετρα χωρίς πρόβλημα όταν θέλεις να κάνεις προσπεράσματα, επειδή τα 160 τα βλέπει πριν τις 8.000rpm. Η ροπή του στις χαμηλές είναι απολαυστική κι αυτό βοηθά στη βαριεστημένη κίνηση μέσα στην πόλη. Θα έλεγα ότι το βάρος των 215kg (με τα αξεσουάρ παραπάνω) σε συνδυασμό με την ψηλή σέλα και τον μεγάλο όγκο στο εμπρός μέρος (όχι τόσο όσο του παλιού μοντέλου ευτυχώς) θα δυσκολέψουν σε περιβάλλον πόλης, αλλά αυτό δεν έχει εμποδίσει τελικά και κανένα από το να χρησιμοποιεί το V-Strom αντί για παπί.
Οι βαλίτσες
Μια κουβέντα παραπάνω την αξίζουν οι βαλίτσες της Suzuki – για πολλούς λόγους. Κατ’ αρχάς είναι ωραία κομμάτια, καλοφτιαγμένα, από αλουμίνιο, με καλά μεταλλικά κουμπώματα που δουλεύουν σωστά και δεν έμπασαν και νερό στο πλύσιμο. Τέτοιες βαλίτσες δεν είναι ποτέ φτηνές, έχουν όμως πραγματική αξία και σε ξεπληρώνουν με τις υπηρεσίες που σου προσφέρουν. Ομολογώ κι εγώ ότι τις χρησιμοποίησα, αν και όχι με συμβατικό τρόπο (δεν πήγα ταξίδι δηλαδή ώστε να βάλω ρούχα, αλλά βρήκα την ευκαιρία και κουβάλησα κάτι ανταλλακτικά για να μην πω για το super market). Οφείλω όμως να πω κι αυτά που δεν μου άρεσαν με τις βαλίτσες:
α) όταν είναι τοποθετημένες ξεβγαίνουν πολύ. Προσέξτε: το τιμόνι μετρημένο με τη μετροταινία είναι 850mm από άκρη σε άκρη του (835mm ανακοινώνει το εργοστάσιο – μπορεί να είναι ακριβέστερο). Το πλάτος του πίσω μέρους με τις βαλίτσες τοποθετημένες είναι 1.100mm. Θα μου πεις «ρε μεγάλε, έτσι είναι οι βαλίτσες ξεβγαίνουν» και θα σου πω – «παλιά!».Γιατί εδώ πλέον το Suzuki DL 650 V-Strom και η νέα του έκδοση XT δείχνουν τον πεπαλαιωμένο τους σχεδιασμό. Οι σύγχρονου σχεδιασμού μοτοσικλέτες έχουν πολύ διαφορετική λογική στη στερέωση των βαλιτσών. Δεν χρειάζονται έξτρα σχάρα αλλά έχουν έτοιμες βάσεις στο υποπλαίσιο και φροντίζουν για τη διαφορετική δρομολόγηση του τελικού της εξάτμισης για να μην εμποδίζει. Βέβαια και με την πιο καλοσχεδιασμένη μοτοσικλέτα, όταν έχεις βαλίτσες που αυξάνουν το πλάτος του πίσω μέρους, προφανώς δεν μπορείς να κάνεις σφήνες σαν να καβαλάς παπί.
β) Αλλά κι όταν βγάλεις τις βαλίτσες στο Suzuki DL 650 V-Strom XT θα μείνουν πάνω στη μοτοσικλέτα οι μεταλλικές σωληνωτές σχάρες.
γ) Οι βαλίτσες, ακόμη και άδειες πατάνε βάρος (εύλογο). Το στοκ αμορτισέρ δεν έχει προδιαγραφές για τόσο βάρος στο πίσω μέρος. Με τέρμα σφιγμένη την προφόρτιση του ελατηρίου στο πίσω μέρος (ρυθμίζεται εύκολα με στρόφιγγα) έχεις καλύτερη αίσθηση στο τιμόνι, αλλά αν κάτσει συνεπιβάτης, μοιραία ο ρυθμός πρέπει να πέσει.
Όλα αυτά βέβαια δεν παίζουν κανένα ρόλο στις περισσότερες μέρες του χρόνου που η μοτοσικλέτα κινείται χωρίς βαλίτσες, παρά μόνο ίσως με ένα top case.
Στην απόμερη αυτή στροφή της ελληνικής υπαίθρου μέσα στις βαλίτσες θα είσαι σίγουρος ότι έχεις πάρει όλα τα πράγματα που θα χρειαστείς για τις διακοπές σου.Μετρήσεις
Ο ροπάτος και ελαστικός κινητήρας του Suzuki DL 650 V-Strom XT παρά το έχει μια αρκετά μεγάλη ιστορία πίσω του, μπορεί να σταθεί πάρα πολύ καλά στο δρόμο για all round και τουριστική χρήση. Για μέτρο σύγκρισης βάλαμε και μετρήσεις του παλιού Suzuki V-Strom 650 (έως το 2011) δίπλα του αλλά και του νέου Kawasaki Versys 650 του 2015 που κι αυτό αν και ανανεώθηκε δραστικά φέτος, ως προς τον κινητήρα του έμεινε αρκετά ίδιο με την τελική του μάλιστα αν είναι μειωμένη. Το ίδιο βλέπουμε και στο Suzuki DL 650 V-Strom που έχει μικρότερη τελική σε σχέση με το παλιότερο μοντέλο – προφανώς επειδή η περισσότερη τελική δεν είναι στους κύριους στόχους της μοτοσικλέτας και για να διατηρηθεί η κατανάλωση χαμηλά που είναι κύριος στόχος πλέον των μηχανικών των εργοστασίων.
Το V-Strom 650 είναι εδώ
Υπήρξαν χρόνια που το V-Strom ήταν πρώτο σε πωλήσεις στην Ελλάδα χωρίς να είναι η φτηνότερη μοτοσικλέτα στην κατηγορία της. Πολλά έχουν αλλάξει όμως από τότε. Και το V-Strom άλλαξε (το 2012), όχι όμως αρκετά ώστε σήμερα (2015) να αποτελεί μια σύγχρονη και δυναμική μοτοσικλέτα. Η τάση της εποχής έχει ανεβάσει τους μεσαίους κυβισμούς στα 800cc με μεγαλύτερη πολυχρηστικότητα και ταυτόχρονα λογική κατανάλωση και φυσικά με πολλά περισσότερα ηλεκτρονικά από ένα ABS. Είναι γεγονός ότι η Suzuki έχει μείνει πίσω. Αλλά πάλι με δεδομένη και τη γενική οικονομική συγκυρία, πόσο μεγάλη σημασία έχει αυτό; Με αφορμή το νέο Suzuki DL 650 V-Strom XT θυμηθήκαμε μια από τις καλύτερες all round μοτοσικλέτες που έχουν περάσει ποτέ από τους ελληνικούς δρόμους. Με το νέο ράμφος έγινε ωραιότερο (του πάει) και τις νέες ζάντες δεν θα φοβάσαι να μη τις στραβώσεις στο χωματόδρομο το καλοκαίρι (και στα πεζοδρόμια που καβαλάς). Είναι μια από τις πιο γερές μοτοσικλέτες που έχουν κυκλοφορήσει την τελευταία δεκαετία και, αν και είναι ακριβότερο από άλλες μεσαίου κυβισμού μοτοσικλέτες (π.χ. το Yamaha MT-07), έχει ένα μεγαλύτερο εύρος χρήσης που κάνει τη διαφορά να αξίζει. Καλή είναι η εξέλιξη, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να περιμένει και λίγο.
|
Συνολικές προβολές σελίδας
Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015
Suzuki DL 650 V-Strom XT (2015)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου