Kawasaki ZX-10R ΜΥ 2016
To Kawasaki ZX-10R του 2016 είναι σημαντικά αναβαθμισμένο σε σχέση το προηγούμενο μοντέλο με εκτεταμένες αλλαγές στον κινητήρα, το στήσιμο, την αεροδυναμική και τα ηλεκτρονικά. Σύμφωνα με την Kawasaki είναι ό,τι πιο κοντά μπορεί να υπάρξει στο εργοστασιακό αγωνιστικό. Άλλωστε την τελευταία φορά που είδαμε αναβάθμιση στοKawasaki ZX-10R ήταν το 2011, παρακολουθώντας όμως το WSBK είμαστε σίγουροι ότι η μοτοσικλέτα αυτή έχει εξελιχτεί σημαντικά. Καιρός ήταν λοιπόν να τη δούμε και στο δρόμο.
Οι αλλαγές με μια ματιά
- Νέο εμπρός μέρος φέρινγκ, σέλες και ουρά
- Κινητήρας: αποδίδει 200hp (όπως και το μοντέλο του 2011) αλλά καλύπτει την προδιαγραφή Euro 4, με νέα κεφαλή, εξάτμιση τιτανίου, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες πεταλούδες και ελαφρύτερα εσωτερικά εξαρτήματα.
- Ηλεκτρονικά: τοποθετήθηκε μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU) μαζί με τα traction control, launch control, ABS, έλεγχο φρένου κινητήρα και quick shifter.
- Νέο πλαίσιο και ψαλίδι
- Νέο πιρούνι Showa
- Ηλεκτρονικό αμορτισέρ τιμονιού Öhlins
- Φρένα Brembo
Oι αλλαγές πιο αναλυτικάDesign
Η εμφάνιση του Kawasaki ZX-10R δεν είναι από τους τομείς που άλλαξαν δραματικά. Η κύρια διαφοροποίηση είναι στο εμπρός μέρος όπου οι προβολείς είναι μικρότεροι και το σχήμα είναι αεροδυναμικότερο. Ένα φως στάσεως τριών LED έχει τοποθετηθεί πάνω από την εισαγωγή του ram air που είναι καλά ορατό και κάνει το design πιο επιθετικό. Νέο είναι επίσης και το πίσω φως για να κάνει το πίσω μέρος πιο αιχμηρό. To Τα φλας εμπρός είναι ενσωματωμένα στους καθρέφτες, οι οποίοι με τη σειρά τους μπορούν να βγουν εύκολα για το track day. Οι σέλες είναι ξανασχεδιασμένες και είναι πιο φαρδιές και σύμφωνα με την Kawasaki πιο «αισθησιακές»! ΟΚ, ό,τι πείτε!
Τα όργανα έχουν προσαρμοστεί για να μπορούν να απεικονίζουν τις ενδείξεις που αφορούν τα καινούργια ηλεκτρονικά, με πληροφορίες για το φρένο του κινητήρα, την μονάδα IMU, το launch control, τον επιλεγμένο χάρτη οδήγησης. Εχει επίσης και την ένδειξη οικονομικής οδήγησης για τις δύσκολες ώρες που είστε στον αυτοκινητόδρομο με αναμμένο λαμπάκι και θέλετε να πηγαίνετε οικονομικά επειδή δεν μπορείτε αλλιώς (δεν μπορώ να φανταστώ άλλο λόγο ύπαρξης). Η οθόνη υγρών κρυστάλλων προσαρμόζεται αυτομάτως ανάλογα με τη φωτεινότητα του περιβάλλοντος.
Κινητήρας
Ο τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας του Kawasaki ZX-10R έχει δεχτεί σημαντικές αναβαθμίσεις. Εξακολουθεί να αποδίδει 200hp στις 13.000rpm όπως και το προηγούμενο μοντέλο, ενώ όταν επενεργεί και το ram-air η Kawasaki ισχυρίζεται ότι το νούμερο αυτό ανεβαίνει στα 210hp στις 13.500rpm. Η μέγιστη ροπή είναι ένα μεγαλόπρεπο για χιλιάρι νούμερο, στα 113,5Nm στις 11.000rpm. Οι αλλαγές που έγιναν αφορούν την απόδοση του κινητήρα σε όλο το φάσμα στροφών, τον εκσυγχρονισμό του και την προσαρμογή του στην ηλεκτρονική εποχή.
Στρόφαλος: Ο στρόφαλος σύμφωνα με το εργοστάσιο έχει 20% λιγότερη αδράνεια, επομένως δαπανά λιγότερη ενέργεια στην αλλαγή της κινητικής του κατάστασης. Μάλιστα η Kawasaki λέει ότι αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες αλλαγές στη μοτοσικλέτα και εφαρμόστηκε στην πράξη μετά από σχετική εμπειρία στους αγώνες. Με τον νέο στρόφαλο επωφελείται η επιτάχυνση, η συμπεριφορά στις στροφές και το φρενάρισμα.
Ο στρόφαλος έχει 20% μικρότερη αδράνεια. Αυτό βοηθά τις υψηλές στροφές αλλά και την καλύτερη λειτουργία όλων των ηλεκτρονικών. Αντίστοιχα η απώλεια στην τιμή της ροπής είναι πολύ μικρφή, της τάξης του ενός Nm και μάλλον αδιόρατη στη χρήση.
Κεφαλή: η κεφαλή έχει ξανασχεδιασμένους αυλούς εισαγωγής που είναι έτσι ανοιγμένοι ώστε ο αέρας που εισέρχεται στο θάλαμο καύσης να διαγράφει πιο ευθύγραμμή πορεία. Οι βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου και οι εκκεντροφόροι είναι ξανασχεδιασμένοι με στόχο την αύξηση της ισχύος στις υψηλές στροφές. Οι αυλοί εξαγωγής είναι τώρα, φαρδύτεροι, πιο ευθύγραμμοι και γυαλισμένοι. Αντίστοιχα φαρδύτερες είναι οι βαλβίδες τιτανίου κατά 1,1mm στα 25,5mm.
Οι θάλαμοι καύσης έχουν νέο σχήμα για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στην καύση. Τα πιστόνια είναι καινούργια με ξανασχεδιασμένη κορώνα, είναι κοντύτερα στα 37,7mm από 39,2mm ενώ σύμφωνα με την ανακοίνωση της Kawasaki είναι κατά 5gr ελαφρύτερα.
Ride-by-Wire: οι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες πεταλούδες (ride-by-wire) δεν είχαν τοποθετηθεί στο προηγούμενο μοντέλο, αλλά τοποθετήθηκαν στο μοντέλο του 2016. Σύμφωνα με το εργοστάσιο βοηθά στη συμμόρφωση με την προδιαγραφή Euro 4 αλλά ταυτόχρονα (ομοίως ουσιαστικό) συνεργάζεται με μεγαλύτερη ακρίβεια με άλλες ηλεκτρονικές συσκευές της μοτοσικλέτες, όπως το traction control, το launch control και ο έλεγχος φρένου του κινητήρα.
Εξάτμιση: η εξάτμιση είναι εντελώς καινούργια και είναι κατασκευασμένη από τιτάνιο. Οι λαιμοί έχουν σύμφωνα με το εργοστάσιο σχεδόν την ίδια διάμετρο με αυτή των αγωνιστικών (άρα η εξάτμιση μπορεί να μετατραπεί σε αγωνιστική χωρίς να αντικατασταθεί ολόκληρη). Εχουν κατασκευαστή με υδρομορφοποίηση (hyrdrofomed) μια διαδικασία που βοηθά στη δημιουργία ελαφρύτερων εξαρτημάτων, ενώ το τελικό, τιτανίου κι αυτό έχει νέο σχήμα που είναι μεγαλύτερο αλλά σύμφωνα με το εργοστάσιο είναι ελαφρύτερο.
Κιβώτιο ταχυτήτων: Το εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων έχει κοντύτερη κλιμάκωση ώστε να βελτιωθεί η επιτάχυνσης στις χαμηλές και μεσαίες στροφές (εύλογο αφού το σπινάρισμα ελέγχεται ηλεκτρονικά πολύ πιο αποτελεσματικά) έτσι ώστε να ταιριάζει περισσότερο σε χρήση πίστας. Η κοντύτερη κλιμάκωση σύμφωνα με την ανακοίνωση καθιστά τα κατεβάσματα σταθερότερα. Κάποιες από τις σχέσεις (δεν ανακοινώνεται ποιες) έχουν ξηρή λιπαντική αντιτριβική επίστρωση για να κουμπώνουν ευκολότερα (τέτοιες μηχανολογικές λύσεις μαρτυρούν και το φορτίο που καλείται να διαχειριστεί το κιβώτιο από τον κινητήρα των +200hp). Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αγωνιστικών προδιαγραφών-κασέτα έτσι ώστε ο αναβάτης να μπορεί να επέμβει στα γρανάζια ανάλογα με την πίστα και μάλιστα είναι αρκετά ψηλά ώστε να μην χρειάζεται να αδειάσει τα λάδια. Το γρανάζι της πρωτεύουσας μετάδοσης είναι λεπτότερο (από 15,7 mm στα 11,7 mm) κι επομένως ελαφρύτερο (από 984gr στα 763,9gr).
Άλλες αλλαγές: τα τοιχώματα των κυλίνδρων είναι παχύτερα και το σύστημα ψύξης είναι ξανασχεδιασμένο. Επίσης έχουν ξανασχεδιαστεί οι εισαγωγές του αέρα και το φιλτροκούτι έχει νέο σχήμα και όγκο 10 λίτρων, είναι μεγαλύτερο δηλαδή κατά 2 λίτρα.
Ηλεκτρονικά
Το είπαμε και στην εισαγωγή του άρθρου αυτού, τα ηλεκτρονικά του Kawasaki ZX-10R στην μορφή που είχε το μοντέλο από το 2011 που ανανεώθηκε για τελευταία φορά, είχαν μείνει πίσω. Τώρα, στο μοντέλο του 2016 έρχονται στην αιχμή της τεχνολογίας με την προσθήκη συστήματος ride-by-wire και βέβαια είναι αντίστοιχα με ανταγωνιστικά superbike τηςAprilia, της Ducati και της Yamaha.
H ECU είναι καινούργια, 32-bit και δουλεύει μαζί με τη μονάδα inertial measurement unit (IMU) της Bosch που ζυγίζει μόλις 40gr με software της Kawasaki που μετρά 6 διαφορετικούς άξονες κίνησης (θυμίζουμε ότι η IMU αντιλαμβάνεται την πραγματική κατάσταση της μοτοσικλέτας στο χώρο, επιτάχυνση στο διαμήκη, τον κάθετο και τον οριζόντιο άξονα, αν και πόσο ανυψώνεται ή βυθίζεται το εμπρός ή το πίσω μέρος). Προς το παρόν δεν είναι ξεκάθαρο από την ανακοίνωση της Kawasaki αν η μοτοσικλέτα έχει πλήρως cornering ABS ή αν το σύστημα είναι πιο πολύ σαν το Unified Brake Systemτου Yamaha YZF-R1.
Αυτό το μαραφέτι που ζυγίζει λιγότερα από εκατό γραμμάρια είναι η IMU, μια διαβολικά έξυπνη μονάδα που έχει σχεδιάσει η Bosch και δίνει πληροφορίες για την πραγματική κινητική κατάσταση της μοτοσικλέτας, ώστε όλες οι ηλεκτρονικές συσκευές να δουλέψουν αποτελεσματικά.
Το traction control S-KTRC έχει πέντε mode αντί για τρία που είχε το απλούστερων προδιαγραφών σύστημα του προηγούμενου μοντέλου. Μάλιστα σύμφωνα με την Kawasaki το σύστημα μπορεί να καταλάβει αν η μοτοσικλέτα σηκώνεται σούζα αιφνιδιαστικά (οπότε θα παρέμβει) ή από τη ροπή της (που την επιτρέπει ανάλογα με το επίπεδο ευαισθησίας).
Το Launch control είναι κι αυτό καινούργιο χαρακτηριστικό κι έχει τρία επίπεδα ρύθμισης, ανάλογα με την ευαισθησία που θέλει να επιλέξει ο αναβάτης. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί με στικάκι, αλλά έχει κάποιους περιορισμούς: αν ή θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού είναι πάνω από 40ο C πρέπει να περάσουν 150 δευτερόλεπτα από την τελευταία εκκίνηση – για να προλάβει ο συμπλέκτης να κρυώσει και να μην ψηθεί. Επίσης το σύστημα δεν λειτουργεί αν ο κινητήρας έχει περάσει τους 100ο C.
Engine Brake Control: Ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει το φρένο του κινητήρα σε τρία επίπεδα - π.χ. η ρύθμιση L (light) είναι για την πίστα και προσφέρει μικρότερο ποσοστό φρεναρίσματος του κινητήρα.
Quickshifter: το quick shifter που διαθέτει το νέο Kawasaki ZX-10R είναι νέας γενιάς, ηλεκτρονικό για τα ανεβάσματα. Για τα κατεβάσματα η Kawasaki συνιστά τη χρήση συμπλέκτη. Σε συνδυασμό όμως με την αγωνιστική ECU το quickshifter λειτουργεί και στα κατεβάσματα.
Ηλεκτρονικό αμορτισέρ τιμονιού Öhlins. Το σύστημα αυτό έχει εξελιχθεί από κοινού με τον σουηδό κατασκευαστή ειδικά για το Kawasaki ZX-10R για να προσαρμόζεται με ταχύτητα στις αλλαγές των συνθηκών που προκύπτουν μέσα στην πίστα.
Στήσιμο
Πλαίσιο: Η αρχιτεκτονική του πλαισίου έχει παραμείνει φυσικά η ίδια – δύο δοκών αλουμινίου, αλλά με αρκετές αλλαγές. Ο λαιμός του τιμονιού έχει μεταφερθεί 7,5mm πιο κοντά στον αναβάτη με στόχο να φορτιστεί περισσότερο ο εμπρός τροχός. Νέο και μακρύτερο κατά 15,8mm είναι και το ψαλίδι που έχει αυξημένη ακαμψία χωρίς να έχει αυξηθεί το βάρος του πολύ. Στο αγωνιστικό κιτ θα δίνεται η δυνατότητα ρύθμισης του λαιμού με +/- 4mm σε σχέση με την στοκ θέση. Κατά 2mm πάνω ή κάτω θα μπορεί να ρυθμιστεί και το ψαλίδι.
Πιρούνι: Το νέο πιρούνι που φοράει το Kawasaki ZX-10R είναι το Showa Balance Free και εξελίχτηκε από τη Showaμέσα στου αγώνες, ενώ η παραγωγή του θα ξεκινήσει μέσα στο 2016 στο συγκεκριμένο μοντέλο. Πρόκειται για πιρούνι αερίου που χρησιμοποιεί ένα θάλαμο (Damping Force Chamber) για να δημιουργήσει ισχύ απόσβεσης έξω από τα καλάμια. Ο εξωτερικός θάλαμος έχει είναι γεμισμένος με πεπιεσμένο άζωτο για να μπορεί να διαχειριστεί αυξήσεις της πίεσης στο θάλαμο αποσβέσεων ενώ η απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς δημιουργούνται και ρυθμίζονται ξεχωριστά η μία από την άλλη. Σύμφωνα με την Kawasaki το νέο πιρούνι προσφέρει υψηλότερα επίπεδα αποσβέσεων και πρόσφυσης.
Καινούργια φρένα Brembo με δαγκάνες Μ50 και δίσκους 330mm. Το ξεχωριστό δοχείο που βλέπετε στο πιρούνι είναι χαρακτηριστικό του νέου πιρουνιού Showa Balance Free.
Αμορτισέρ: Και το αμορτισέρ είναι καινούργιο. Πρόκειται για το Showa BFRC lite που είναι μια πιο κόμπακτ έκδοση τουBFRC, ενώ όπως και το πιρούνι έχει κι αυτό ξεχωριστό θάλαμο αποσβέσεων. Νέος σχεδιασμό έχει και το μοχλικό σύστημα που κάνει τις ρυθμίσεις (σύμφωνα με την Kawasaki) πιο καλά αισθητές.
Φρένα: Η Brembo ανέλαβε να φρενάρει το καινούργιο Kawasaki ZX-10R με τις τετραέμβολες ακτινικές δαγκάνες Μ50και σύμφωνα με την Kawasaki τα εξαρτήματα είναι «έχουν τύχει ειδικής προσοχής» πριν σταλούν στην Kawasaki. Οι δίσκοι έχουν διάμετρο 330mm εμπρός ενώ πίσω έχει διάμετρο 220mm με δαγκάνα μονού εμβόλου. Τα σωληνάκια είναι μεταλλικά εμπρός και πίσω.
Ουσιαστικός εκσυγχρονισμός
Η Kawasaki έκανε ένα ουσιαστικό εκσυγχρονισμό στη supersport ρουκέτα της βασιζόμενη στην εμπειρία της στο World Superbike όπου έχει μια αξιοθαύμαστη πορεία τα τελευταία χρόνια (2η το 2012, 1η το 2013, 2η το 2014 και 1η το 2015). Η συνεχής τριβή της εργοστασιακής ομάδας με τους αγώνες, παρά την οικονομική ύφεση, πέρα από το ότι κράτησε το ενδιαφέρον στα Superbikes ψηλά (είδαμε φοβερές μάχες Kawasaki – Aprilia) προσέφερε στο εργοστάσιο σύγχρονη τεχνολογία και ουσιαστική εμπειρία ώστε το 2015 που η Ευρώπη γνωρίζει καλύτερες μέρες στις πωλήσεις των σπορ μοτοσικλετών (και γενικότερα) να μπορεί να έχει στο showroom όχι απλά ένα ανταγωνιστικό προϊόν, αλλά μια κορυφαία μοτοσικλέτα. Απλά είναι σοκαριστικό για αναβάτες της γενιάς μας, ότι από τα 144 άλογα του Kawasaki ZX-9R του ’98 έχουμε ξεπεράσει πλέον στο Kawasaki ZX-10R του 2016 τα 200άλογα, με τη διαφορά ότι τα 200 άλογα αναγκαστικά (με όλη την τεχνολογία που φέρνουν μαζί τους) κοστολογούνται σε πολύ πιο απόμακρα επίπεδα από όσο τα 144 – τουλάχιστον για τους περισσότερους.
|
Συνολικές προβολές σελίδας
Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015
Kawasaki ZX-10R (2016)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου